رئیس کل دادگستری گیلان برای حل مشکل اخذ عوارض ایستگاه امامزاده هاشم آزادراه قزوین - رشت ضرب الاجل یک ماهه تعیین کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی، رئیس کل دادگستری گیلان امروز در دیدار مدیرعامل آزادراه قزوین - رشت با اشاره به حجم بالای سفر به این استان در ایام تعطیلات و ایجاد ترافیک‌های شدید بین شهری گفت: باید راهکار‌های جدی در راستای حل این مشکل با حضور کارشناسان و صاحبنظران اندیشیده شود.

او با بیان اینکه طرح پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراه‌ها در راستای برنامه و پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی برای توسعه هرچه بیشتر حوزه حمل و نقل موجب می‌شود تا افراد در هنگام سفر یا رفت و آمد با چالش‌های کمتری روبه‌رو شوند، افزود: وزارت راه و شهرسازی باید تلاش کند تمام مسیر‌های کشور را به این سیستم مجهز کرده تا گیت‌‎های سنتی پرداخت عوارض به طور کامل حذف شود و شاهد صف‌های کیلومتری پشت عوارضی‌های نباشیم.

به گفته رئیس شورای قضایی گیلان، ترافیک شدید در اتوبان قزوین - رشت علاوه بر ایجاد نارضایتی برای مسافران، تردد و دسترسی مردم این منطقه به مرکز استان را نیز دشوار کرده است و مردم بومی شهر‌های مسیر آزادراه از این مسئله بسیار ناراضی و گلایه‌مند هستند.

ضرب الاجل یک ماهه برای حل مشکل عوارضی امامزاده هاشم

او تصریح کرد: در الکترونیکی شدن اخذ عوارض می‌بایست این موضوع مد نظر قرار گیرد تا اهالی شهرستان رودبار متضرر نشوند و و باید تا یک ماه آینده عوارضی ایستگاه امامزاده هاشم آزادراه قزوین - رشت الکترونیکی شود.

رئیس کل دادگستری گیلان همچنین به نداشتن ایمنی جاده‌های استان اشاره کرد و گفت: باید تلاش شود تا ایمنی جاده‌ها با نصب روشنایی، علائم راهنمایی و نیوجرسی برطرف شود تا شاهد کاهش تصادفات در نقاط خیز استان باشیم.

ضرب الاجل یک ماهه برای حل مشکل عوارضی امامزاده هاشم

حجت الاسلام صادقی نیارکی تجهیز جاده‌های استان و برطرف کردن نقاط حادثه خیز را از مطالبات حقوق عامه‌ای دانست و افزود: حق همه شهروندان است تا در تمام نقاط کشور از جاده‌های ایمن استفاده کنند.

او همچنین بر تجهیز مراکز تفریحی و اقامتی بین راه‌ها تأکید و تصریح کرد: باید تجهیزات مناسب و نظارت‌های دقیق و مستمری در راستای خدمت رسانی به هموطنان انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.