متخصص ارتوپد و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: عمل جراحی حساس شکستگی و خرد شدگی دیوار قدامی و خلفی لگن با موفقیت در بیمارستان کوثر سنندج انجام شد.

دکتر پیام وکیلی اظهار کرد: این عمل جراحی سنگین با تلاش همکاران متخصص و حاذق دانشگاه علوم پزشکی کردستان روی یک آقای ۴۸ ساله انجام گرفت.

وی گفت: استخوان لگن این آقا در اثر تصادف دچار آسیب جدی و شکستگی‌های زیادی شده بود که به دلیل رد شدن تمامی اعصاب تحتانی و شریان‌ها از کنار شکستگی ها، جزو سنگین‌ترین عمل‌های ارتوپدی به شمار می‌رفت.

این متخصص ارتوپد به سختی و حساسیت بالای این عمل اشاره و بیان کرد: با توجه به اینکه این عمل باید به دو صورت انجام می‌شد« یکی به صورت خوابیده به شکم و دیگری خوابیده به پشت» و پروسه طولانی و وقت گیری داشت، اما با همکاری و دلسوزی کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی توانستیم، عملی را که می‌بایست در شش ساعت انجام شود، در دو ساعت بدون هیچ آسیب شریانی و با موفقیت کامل انجام دهیم.

وی گفت: لگن یکی از بزرگترین مفاصل بدن است وشکستگی لگن یک آسیب جدی است که عوارض آن می‌تواند زندگی فرد را تهدید کند.

به گفته وی انجام چنین عمل‌های موفقیت آمیز و نادری نشان از توانمندی پزشکان ایرانی و بی نیازی ما به ارجاع بیمارانمان به سایر کشور هاست و این یک چشم انداز روشن در جهت توسعه مسیر گردشگری سلامت در استان برای پذیرش بیماران خارجی است.

دکتر وکیلی یادآور شد: مددجو بعد از گذشت هشت ماه از این عمل حالا بدون هیچ گونه آسیب و مشکلی توانایی کامل در راه رفتن، نشستن و انجام فعالیت‌های روزانه خود را پیدا کرده است.

برچسب ها: عمل جراحی ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار