مدیر طیور و پرورش زنبور عسل جهاد کشاورزی استان همدان از هدفگذاری افزایش ۱۰ درصدی تولید گوشت شتر مرغ این استان در سال جاری خبر داد.

میثم پورطلوعی گفت: استان همدان سالیانه به‌طور میانگین دارای تولید ۷۰ تا ۷۵ تن گوشت شترمرغ بوده که امسال بر اساس هدفگذاری انجام شده بر آن هستیم این میزان تولید را ۱۰ درصد افزایش دهیم.

او گفت: در اواخر نیمه دوم امسال یک واحد زنجیره کامل ۲۰۰ قطعه‌ای پرورش شتر مرغ شامل شترمرغ مولد، جوجه کشی و پرواری در لالجین راه‌اندازی خواهد شد که راه‌اندازی این واحد با تولید سالیانه پنج تن گوشت شترمرغ، میزان تولید گوشت شتر مرغ استان را به ۸۰ تن افزایش خواهد داد.

مدیر طیور و پرورش زنبور عسل جهاد کشاورزی استان همدان گفت: در حال حاضر استان همدان دارای هفت واحد شترمرغ مولد با ظرفیت ۲۴۵ قطعه و ۱۱ واحد شترمرغ پرواری با ظرفیت ۲۰۳۳ قطعه بوده که علاوه بر این واحدها، واحد‌هایی نیز به صورت واحد‌های روستایی در بحث پرورش شترمرغ فعالیت دارند.

پورطلوعی با اشاره به اینکه در واحد‌های کوچک روستایی ۲۵۰ متری حداقل ۱۰ تا ۲۰ قطعه شترمرغ به جای دام سبک قابل پرورش و نگهداری خواهد بود، گفت: از هفت واحد مولد موجود شترمرغ سطح استان، واحد پرورش شترمرغ مولد ملایر، رزن، فامنین و همدان فعال بوده و واحد پرورش شتر مرغ مولد کبودراهنگ نیز که دارای مشکل سرمایه در گردش بود از این پس قصد تولید شترمرغ پرواری را جز برنامه خود قرار داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.