مدیر جهادکشاورزی شهرستان فامنین گفت: سالانه ۷۰ تن گوشت شتر مرغ در این شهرستان تولید می شود.

منصور خزایی گفت: در شهرستان فامنین سه واحد صنعتی پرورش شترمرغ فعال است که از این تعداد یک واحد پرورش شترمرغ مولد ۵۰ قطعه‌ای و دو واحد هم به عنوان شترمرغ پرواری در مجموع با ظرفیت ۷۰۰ قطعه اختصاص دارد.

او گفت: واحد شترمرغ مولد تولید جوجه شترمرغ مناسب اشتغال افرادی است که در این زمینه تجربه و مهارت بالایی دارند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان فامنین با اشاره به فعالیت دو واحد پرواری ۳۰۰ و ۴۰۰ قطعه‌ای گفت: در این دو واحد شترمرغ پرواری شهرستان بعد از یک دوره ۱۰ ماهه تا یک ساله شترمرغ‌ها به وزنی حدود ۱۰۰ کیلوگرم می‌رسند.

خزایی قیمت فروش گوشت شترمرغ در شهرستان را هر کیلوگرم حدود ۲۱۰ هزار تومان اعلام و اظهار کرد: شترمرغ‌ها در ۹ تا ۱۴ ماهگی روانه کشتارگاه‌ها شده و  به بازار عرضه می‌شود.

او افزود: طولانی بودن دوره پرورش این پرنده هزینه نگهداری را افزایش می‌دهد، اما چون می‌توان تمامی اجزای بدن شترمرغ را به فروش رساند و به علت قیمت بالای گوشت شترمرغ این امر موجب توجیه اقتصادی خوب پرورش شترمرغ شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان فامنین قیمت فروش شترمرغ زنده را هر کیلوگرم ۵۰ هزار تومان دانست و بیان کرد: با توجه به خواص بسیار زیاد گوشت شترمرغ مردم به خرید این گوشت روی آورده‌اند و گوشت شترمرغ بازار خوبی پیدا کرده است  علاوه بر گوشت این پرنده روغن و پوست آن نیز قیمت مناسبی داشته و از دیگر مزیت‌های پرورش شترمرغ به شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.