موالی زاده گفت: ساماندهی و جانمایی انبار‌های ضایعاتی اهواز با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان در دست پیگیری است.

سید احمد موالی‌زاده فرماندار اهواز گفت: مذاکراتی با شرکت شهرک‌های صنعتی استان برای در اختیار قراردادن زمین‌هایی با مساحت زیاد برای انتقال انبار‌های ضایعاتی اهواز به این نقاط انجام شده است.

او افزود: تا زمانی که انبار‌های ضایعاتی در اهواز ساماندهی نشوند امکان رصد و نظارت بر زباله گرد‌ها و حل مشکلاتی را که برای اهواز ایجاد کرده‌اند وجود ندارد.

موالی‌زاده ادامه داد: در صورت توافق نهایی با شرکت شهرک‌های صنعتی استان انبار‌های ضایعاتی در مکان‌های تعیین شده و مشخص جانمایی می‌شود تا نظارت بیشتری بر این مکان‌ها وجود داشته باشد.

فرماندار اهواز با تاکید بر ساماندهی انبار‌های ضایعاتی در اهواز تصریح کرد: نظارت بر انبار‌های ضایعاتی باعث ساماندهی فعالیت زباله گرد‌ها و کاهش مخاطرات اجتماعی و زیست محیطی برای اهواز خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه مراکز ضایعاتی به دوربین مدار بسته مجهز شدند اضافه کرد: اگر مراکز جمع آوری ضایعاتی سامانه‌ای شوند تخلفات و مخاطرات زیادی که در این بخش رخ می‌دهد کاهش خواهد یافت.

شهرداری اهواز در جمع آوری سگ‌های بدون صاحب اهتمام بیشتری داشته باشد

موالی زاده ادامه داد: در جمع آوری سگ‌های بدون صاحب با اعتراض ۲ قشر حامیان حیوانان و خانواده‌های معترض از سگ گزیدگی روبرو هستیم.

از پارسال جمع آوری سگ‌های بی صاحب از سوی شهرداری اهواز شدت گرفت و چند مرکز برای نگهداری آنها ایجاد شده است.

فرماندار اهواز ادامه داد: شهرداری در حال جمع آوری سگ‌های بی صاحب است، اما نیاز به کار بیشتری است.

اغلب متکدیان در اهواز اهل خوزستان نیستند

او در ادامه با اشاره به راه اندازی مرکز «شوق زندگی» در اهواز برای نگهداری از کودکان کار و متکدیان افزود: بیشتر متکدیان شناسایی شده اتباع خارجی هستند و یا از شهر‌های دیگر وارد استان می‌شوند.

موالی‌زاده با بیان اینکه از شهر‌های دیگر برای تکدی‌گری به اهواز وارد می‌شوند اظهار کرد: بسیاری از کودکان متکدی در اهواز به مدارس منتقل شدند.

فرماندار اهواز با بیان اینکه شماره ۱۲۳ برای معرفی کودکان کار به نهاد‌های حمایتی است افزود: برخی متکدیان شناسایی شده از خانواده‌هایی با شرایط مالی خوب هستند که اقدام به این کار می‌کنند.

او کمک کردن به متکدیان را عاملی بر افزایش جمعیت این قشر در اهواز و یا استان عنوان کرد.

رکود طرح فاضلاب اهواز به دلیل تامین نشدن اعتبار

فرماندار اهواز با بیان اینکه طرح بزرگ فاضلاب اهواز ۶۲ درصد پیشرفت دارد افزود: این طرح بزرگ به دلیل کمبود اعتبار دچار رکود شده و تقریبا عملیات اجرایی آن متوقف شده است.

طرح بزرگ فاضلاب اهواز در دولت سیزدهم با دستور مقام معظم رهبری آغاز شد و در سه سال اخیر با پیشرفت چشمگیری همراه بود.

موالی زاده اضافه کرد: طرح فاضلاب اهواز خوب پیشرفت کرده، اما به اتمام نرسیده به همین دلیل مردم راضی نیستند.

فرماندار اهواز گفت: در طرح فاضلاب اهواز مسیر‌های ریزشی زیادی شناسایی شد و همین موضوع باعث کندی در روند طرح شد.

موالی زاده با اشاره به اینکه اهواز نسبت به کلانشهر‌های دیگر بسیار عقب‌تر است عنوان کرد: به عنوان مثال سال‌ها است موضوع ایجاد بازارچه‌های محلی در اهواز دنبال می‌شود، اما تا کنون به نتیجه نرسیده و اهواز از محدود کلانشهر‌هایی است که بازارچه محلی ندارد.

ایجاد روحیه مطالبه‌گری در مردم اهواز

فرماندار اهواز یکی از مشکلات پیش روی عدم پیشرفت طرح‌ها و یا حل مسائل را عدم مشارکت عنوان کرد و افزود: لازم است بستر مشارکت مردم در اجرای طرح‌های شهر و حل معضلات فراهم شود.

وی با اشاره به طرح " هر هفته یک محله یک مسجد " در اهواز برای افزایش مشارکت مردم ادامه داد: ۷۰ درصد مصوبات این طرح در ۱۵ مسجد اهواز اجرایی شد، این طرح مدلی برای مشارکت مردم در حل مشکلات این شهرستان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار