مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان گفت: تاکنون ۳۰ هزار و ۵۸۱ میلیارد ریال از بهای خرید تضمینی گندم کشاورزان این استان پرداخت شده است.

حسین خوانساری گفت: در مرحله جدید، ۹ هزار و ۱۴۴ میلیارد ریال از مطالبات گندم کاران همدانی بابت خرید تضمینی پرداخت شد که درصد پرداختی به کشاورزان به ۲۵ درصد رسید.

او با اشاره به اینکه پرداخت مطالبات کشاورزان در کشور بر اساس زمان تحویل گندم است و به همین دلیل رقم پرداختی مطالبات به گندم کاران همدانی نسبت به سایر استان‌ها کمتر است، گفت: ۹۳ هزار و ۵۴۹ میلیارد ریال از الباقی طلب گندم کاران همدانی در صف پرداخت قرار دارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان گفت: تاکنون ۷۰۵ هزار و ۱۱۵ تن گندم از کشاورزان استان به ارزش ۱۲۴ هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال خریداری شده است.

خوانساری بیشترین خرید تضمینی گندم در استان همدان را مربوط به شهرستان کبودرآهنگ با ۱۶۹ هزارو ۵۹۰ تن عنوان کرد.

او گفت: شهرستان‌های رزن و نهاوند به ترتیب با فروش ۱۵۰ هزارو ۱۲۶ تن و ۶۹ هزار و ۷۲۸ تن در رده‌های بعدی قرار دارند.

این مسئول گفت: همچنین در شهرستان‌های همدان، ملایر و درگزین نیز به ترتیب ۵۸ هزارو ۶۶۶ تن، ۵۹ هزار و ۷۲۷ تن و ۴۶ هزار و ۱۷ تن گندم به صورت تضمینی خریداری شده است.
خوانساری گفت: شهرستان بهار با ۴۱ هزار و ۲۴۹ تن، فامنین با ۳۰ هزار و ۱۱۱ تن و ۱۴ هزارو ۵۳۱ تن در رده‌های بعدی خرید تضمینی گندم کشاورزان استان همدان هستند.

او گفت: ۵۵ مرکز خرید تضمینی گندم، با ظرفیت بیش از ۸۰۰ هزار تن گندم، مسئولیت خرید گندم از کشاورزان استان همدان را برعهده دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.