مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان از پرداخت ۲۱ درصد از مطالبات گندمکاران این استان خبر داد.

سید حسین خوانساری با بیان اینکه از ابتدای آغاز خرید گندم تاکنون ۲۰۶۳ میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران همدانی پرداخت شده است، گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده در مرحله اول ۲۹۴ میلیارد تومان و روز گذشته در مرحله دوم ۱۷۶۹ میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران این استان پرداخت و تسویه شد، ضمن اینکه مابقی مطالبات گندم خریداری شده کشاورزان هم بر اساس صف کشوری تحویل محصول پرداخت خواهد شد و روند پرداخت همچنان ادامه خواهد داشت.

او گفت: برای خرید تضمینی گندم امسال کشاورزان ۵۵ مرکز خرید تضمینی گندم با ظرفیت بیش از ۸۰۰ هزار تن در استان همدان فعالیت دارند که از این تعداد مراکز ۴۱ مرکز خرید استاندارد متعلق به مباشرین تعاون روستایی و مابقی مراکز دولتی و مراکز مربوط به بخش خصوصی و کارخانجات آرد هستند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان با بیان تاکنون بیش از ۵۶۵ هزارتن گندم به ارزش ۹۹۵۵ میلیارد تومان از کشاورزان استان خریداری شده است، گفت: این میزان خرید گندم استان در مقایسه با خرید گندم سال گذشته بیش از ۷۰ درصد و نسبت به دوره بلند مدت بیش از ۶۷ درصد دارای رشد بوده است.

خوانساری با اشاره به اینکه سال گذشته مراکز خرید تضمینی سطح استان همدان ۴۱۰ هزار و ۸۲۲ تُن گندم مازاد از کشاورزان گندمکار استان خریداری کردند، گفت: میزان خرید گندم استان تاکنون خرید تضمینی گندم سال گذشته را پشت سر گذاشته است.

او با بیان اینکه تاکنون به ترتیب شهرستان کبودرآهنگ با ۱۲۱ هزار تن و شهرستان رزن با ۱۲۰ هزار تن بیشترین میزان گندم تحویلی را را در سطح استان به مراکز خرید گندم داشته‌اند، گفت: از ۵۶۵ هزار تُن گندم مازاد خرید تضمینی سطح استان، مقدار خرید گندم به تفکیک توسط مراکز دولتی ۳۷هزار تُن، خرید گندم توسط سیلو‌های بخش خصوصی ۲۱۱ هزار تن، توسط مباشر (تعاونی‌های روستایی) ۳۰۴ هزار تن و توسط کارخانجات آرد ۱۳ هزار تُن بوده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان از پیش‌بینی خرید تضمینی بیش از ۶۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان و دهقانان این استان در سال‌جاری خبر داد و گفت: مراکز خرید تضمینی گندم تا شهریور ماه در استان همدان فعال بوده و در حال خریداری گندم تولید شده کشاورزان هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.