معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان البرز گفت: ۲هزار و ۲۷۰ نفر از بازماندگان از تحصیل در استان در دوره‌های سواد آموزی شرکت کردند.

رویا عسگرپور گفت: روز جهانی سوادآموزی یک رویداد سالانه است که در ۸سپتامبر برگزار می‌شود و شعار سال ۲۰۲۴ از طرف سازمان یونسکو با موضوع ترویج آموزش چندزبانی:سوادآموزی برای درک متقابل و صلح نامگذاری شد. 

او با اشاره به نرخ بالای سوادآموزی در استان البرز، گفت:استان البرز با نرخ تقریبی ۹۵ درصد باسوادی در گروه سنی ۶سال و بالاتر، نرخ باسوادی ۹۴/۲۶ درصد در گروه سنی ۱۰سال و بالاتر، نرخ باسوادی ۹۳/۹۳ درصد در گروه سنی ۱۵سال و بالاتر و نرخ باسوادی ۹۸/۶ درصد در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹سال جزو استان‌های باسواد کشور محسوب می‌شود.

عسگرپور با بیان دستاورد‌های نهضت سوادآموزی استان البرز، افزود: آموزش بیش از ۵۸۰۰نفر از افراد محروم از سواد، آموزش ۳۴۶۰ نفر از ایرانیان محروم از سواد، آموزش ۲۲۷۰نفر از بازماندگان از تحصیل به کلاس‌های درس از طریق شرکت در دوره‌های سوادآموزی، آموزش ۸۸۹ نفر از از مددجویان ندامتگاه‌های استان، آموزش مقدماتی کار با رایانه به ۱۳۷نفر از سوادآموزان دوره انتقال ارائه شده است.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان البرز گفت: مشارکت ۱۰۰۳ سوادآموز دوره‌انتقال در مسابقه انشانویسی پویش‌مهر ریاست‌جمهوری، مشارکت ۹۸۰ سوادآموز دوره انتقال در مسابقه کتابخوانی و آموزش بیش از پنج عنوان مهارت برای ۱۰۷۱ سوادآموز مراکز یادگیری محلی از دیگر دستاورد‌های استان البرز در حوزه سوادآموزی هستند.
 
وی سازمان نهضت سوادآموزی را تنها متولی آموزش غیررسمی بزرگسالان در اجرای طرح شتاب‌بخشی دانست و اظهار کرد: هرساله طرح شتاب‌بخشی به منظور جذب، ثبت‌نام و آموزش بی سوادان کشور با هدف بهبود و ارتقا جایگاه کشور در جهان به لحاظ شاخص سواد، گسترش عدالت و نصیب برابر آموزشی اجرا می شود.
 
عسگرپور عنوان کرد: طرح‌های شتاب‌بخشی شامل طرح سواد قرآن پایه، روستای باسواد، نهضت‌سوادآموزی، سوادآسان و سوادآموزی مدرسه محور می‌شود. این طرح‌ها با مسئولیت شورای عالی پشتیبانی سوادآموزی در استان و شهرستان با بهره‌گیری از نیرو‌های مردمی و جهادی اجرا می‌شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.