معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان البرز گفت: ثبت نام بازماندگان از تحصیل دوره ابتدایی دارای سن بالای ۱۴ سال برای پایه اول تا پنجم فقط در کلاس‌های سوادآموزی امکان پذیر است.

 

عسگر پور گفت: طبق مصوبه شورای معاونین و جلسه کمیته بهبود کیفیت استان، ثبت نام بازماندگان از تحصیل دوره ابتدایی دارای سن بالای ۱۴ سال (برای پایه اول تا پنجم) فقط در کلاس‌های سوادآموزی امکان پذیر است و برای پایه ششم با رای کمیسیون خاص در مدرسه انجام می‌شود. 

 

وی افزود: طبق آیین نامه نهضت سوادآموزی تمامی افراد بالای ۱۰ سال که از چرخه رسمی آموزش کشور بازمانده اند، می‌توانند در دوره‌های سوادآموزی شرکت کنند و پس از قبولی و داشتن شرایط سنی در مدارس ادامه تحصیل دهند.

 

وی بیان کرد: دوره‌های تحصیلی در نهضت سوادآموزی شامل دوره‌های سوادآموزی، انتقال و تحکیم است که افراد واجد شرایط می‌توانند با مراجعه به واحد‌های سوادآموزی مستقر در ادارات آموزش و پرورش استان ثبت نام کنند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه تمامی دوره‌های سوادآموزی رایگان است و همچنین اقلام آموزشی اعم از کتاب، دفتر نیز به صورت رایگان در اختیار سوادآموزان قرار می‌گیرد، تصریح کرد: دوره سوادآموزی ویژه افراد بیسواد مطلق یا کسانی که مدرک اول و دوم ابتدایی را دارند است و طول دوره به مدت ۵ ماه است که افراد پس از قبولی مدرک سوادآموزی که معادل سوم ابتدایی است را اخذ می‌ کنند.

عسگرپور اظهار داشت: دوره انتقال به مدت ۶ ماه است که افراد دارای مدرک سوادآموزی یا چهارم و پنجم ابتدایی می‌توانند در آن ثبت نام کنند و پس از قبولی مدرک انتقال که معادل ششم ابتدایی است را اخذ می‌نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.