تاکنون ۴۵ هزار و ۷۴۱ میلیارد ریال معادل ۲۲ درصد از مجموع کل مطالبات گندم کاران کردستانی پرداخت شده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان در گفت و گوی تلفنی با بخش خبر صیحگاهی صدا و سیمای مرکز کردستان اظهار کرد: از عصر روز گذشته ۱۷ هزار و ۴۶۴ میلیارد ریال از مطالبات گندمکاارن استان پرداخت شده و روند واریزی‌ها امروز ادامه خواهد  داشت.

 جمال صالحی افزود: از زمان پرداخت مطالبات گندم کاران تا کنون در مجموع ۴۵ هزار و ۷۴۱ میلیارد ریال معادل ۲۲ درصد از مجموع اطلاعات ارسال شده به بانک کشاورزی به حساب گندمکاران کردستانی واریز شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای زمان برداشت گندم در استان تا یک شنبه (۱۸ شهریور ماه) یک میلیون و ۱۶۶ هزار و ۹۳۰ تن گندم خرید تضمینی شده است، افزود: از این میزان یک میلیون و ۱۶۶ هزار و ۴۰۰ تن در سامانه سیفا ثبت شده است.

صالحی اضافه کرد: بیشترین میزان خرید در شهرستان‌های بیجار با ۲۸۹ هزار و ۴۴۷ تن، دیواندره با ۲۱۳ هزار و ۵۸۶ تن، دهگلان با ۱۸۷ هزار و ۴۰ تن، قروه با ۱۸۳ هزار و ۷۰ تن و سقز با ۱۸۲ هزار و ۵۵۲ تن بوده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان با بیان اینکه میزان خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ درصد رشد داشته است، گفت: آهنگ خرید روزانه گندم به ۴۸۳ تن رسیده است.

میزان سطح زیرکشت گندم در استان کردستان در سال زارعی جاری ۶۲۶ هزار هکتار است که از این میزان ۵۸۸ هزار هکتار آن دیم و ۴۱ هزار هکتار آن آبی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار