مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: عملیات نصب آسمان نما در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز شد.

 فرهاد آقابیگی گفت: این آسمان نمای دیجیتال با تامین ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار از دفتر مقام معظم رهبری در مرکز ۳ بجنورد آماده نصب شده است.
وی افزود: آسمان نما، ساختمانی گنبدی‌شکل است که صندلی‌هایی در آن قرار می‌گیرد و کودکان و نوجوانان با استفاده از تجهیزات نصب‌شده به تماشای اجرام آسمانی می‌نشینند.
به گفته آقا بیگی این آسمان‌نمای دیجیتال ۳۵ تا ۴۰ نفر ظرفیت و امکانات تخصصی و حرفه‌ای در حوزه نجوم دارد که در استان‌های همجوار، نمونه آن وجود ندارد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اضافه کرد: این آسمان‌نمای دیجیتالی تا مهر ماه آماده بهره‌برداری می‌شود و در اختیار اعضای کودک و نوجوان کانون قرار می‌گیرد.
آقا بیگی با بیان اینکه اتفاقات خوبی در حوزه علمی و نجوم در کانون پرورش فکری استان در حال رخ دادن است، گفت: امیدوارم مرحله دوم این مجموعه که رصدخانه خورشیدی است با حمایت مسئولان به‌زودی آغاز شود تا کودکان و نوجوانان بتوانند از این امکانات بهره‌مند شوند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در ادامه گفت: همچنین احداث دو مرکز فرهنگی - هنری کانون در شهر‌های جاجرم و آشخانه در مراحل پایانی است و تا با شروع فصل مدارس فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

برچسب ها: کانون ، آسمان نما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.