مدیر مبارزه با آفات عمومی حفظ نباتات گفت: بنابر آمار امسال در سطح ۳ میلیون و ۱۲۶ هزارهکتار مبارزه علیه آفت سن گندم صورت گرفت.

سعید معین در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی و تغییر مداوم وضعیت جوی، سال بسیار سختی را در حوزه آفات و بیماری ها پشت سر گذاشتیم.

به گفته او، در فصل بهار بارش های بیش از نرمال و دمای بالاتر از نرمال و همچنین بارش های کمتر از نرمال در نیمه نخست سال زراعی، وضعیت خسارت ها را تشدید کرد.

معین ادامه داد: از مجموع سطح زیرکشت گندم ۴ میلیون هکتار به دیم اختصاص دارد که به سبب کاهش ۵۰ درصدی بارش ها در فصل پاییز تا دی ماه، تن آژ در واحد سطح پایین بود، از این رو کشاورزان در فصل بهار با دادن کود عملکرد در واحد سطح را بالا بردند.

مدیرمبارزه با آفات عمومی و همگانی حفظ نباتات درباره آخرین وضعیت مبارزه با آفت سن گندم افزود: بنابر آمار امسال در مجموع ۳ میلیون و ۱۲۶ هزارهکتار مبارزه صورت گرفت، درحالیکه سال زراعی قبل ۲ میلیون و ۶۰۰ هزارهکتار بود.

او گفت: برآوردها حاکی از آن است که امسال  سن زدگی بالای ۲ درصد از مجموع ۱۲ میلیون تن خرید تضمینی گندم ۷۸ صدم حدود ۱۰۰ هزارتن باشد‌.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار