در هفته دوم لیگ ملت‌های اروپا، اسپانیا با ۴ گل سوئیس را در هم کوبید، پرتغال ۲ بر یک اسکاتلند را شکست داد و کرواسی با یک گل از سد لهستان گذشت.

هفته دوم مسابقات فوتبال لیگ ملت‌های اروپا امشب با برگزاری دیدار‌هایی در لیگ‌های C، A و D آغاز شد.

در گروه اول لیگ A بازیها، تیم ملی پرتغال در لیسبون دو بر یک مهمانش اسکاتلند را شکست داد.   پرتغال که بازی را با چند تغییر نسبت به بازی با کرواسی، از جمله نیمکت‌نشینی کریستیانو رونالدو آغاز کرده بود، در نیمه اول نمایش دور از انتظاری ارائه داد. اسکات مک تومینای، هافبک ناپولی که در بازی‌های ملی تبدیل به یک ماشین گلزنی می‌شود، خیلی زود و در دقیقه ۷ دروازه میزبان را باز کرد و این نتیجه تا پایان ۴۵ دقیقه نخست پابرجا ماند.

در نیمه دوم، اما ورق برگشت. ورود کریستیانو رونالدو کاملاً ریتم بازی را به نفع پرتغال تغییر داد و از روند مسابقه مشخص بود که میزبان می‌تواند کامبک بزند. همینطور هم شد؛ برونو فرناندز در روز تولد ۳۰ سالگی‌اش، با یک شلیک دقیق گل تساوی را به ثمر رساند و کریستیانو رونالدو که تلاش و سماجت زیادی برای گلزنی نشان داد، در نهایت در دقیقه ۸۸ کامبک تیم روبرتو مارتینز را تکمیل کرد.

کریستیانو رونالدو پس از رسیدن به رکورد اعجاب‌آور ۹۰۰ گل، امشب به گل شماره ۹۰۱ رسید و همانطور که خودش هدف‌گذاری کرده، اولین قدم را در راه دست‌یابی به هزارمین گل دوران حرفه‌اش برداشت. رونالدو به آمار ۱۳۲ گل ملی هم رسید.

در دیگر دیدار این گروه، کرواسی با یک گل از سد مهمانش لهستان عبور کرد. تک گل این بازی را لوکا مودریچ کاپیتان ۳۹ ساله و خستگی ناپذیر کروات‌ها در دقیقه ۵۲ از روی یک ضربه آزاد به ثمر رساند. ضربه نرم و استادانه او از روی دیوار دفاعی گذشت و دروازه‌بان که انتظار چنین ضربه‌ای را نداشت، نتوانست به موقع خود را به توپ برساند.

در جدول این گروه، پرتغال با ۶ امتیاز صدرنشین است و تیم‌های کرواسی و لهستان با سه امتیاز دوم و سومند. اسکاتلند هم بدون امتیاز در قعر جدول قرار دارد.

در گروه چهارم لیگ A نیز، اسپانیا چهار بر یک میزبانش سوئیس را در هم کوبید. اسپانیا بازی را توفانی آغاز کرد و تنها به ۴ دقیقه زمان احتیاج داشت تا با پاس یامال، خوسلو دروازه میزبان را باز کند. یامال به آمار ۱۶ گل یا پاس گل در ۱۹ مسابقه اخیر خود با پیراهن بارسلونا و اسپانیا رسید. دقیقه ۱۳ هم فابین رویز اختلاف را بیشتر کرد.  

در حالی‌که بازی با نتیجه ۲-۰ به سود تیم لوئیس دلا فوئنته دنبال می‌شد، این تیم یک بازیکنش را از دست داد. در دقیقه ۲۰ امبولو پس از دریافت یک پاس عالی، با سرعت به سمت دروازه حرکت کرد و لونورمان در تلاش برای متوقف کردن او، او را در لبه محوطه جریمه سرنگون کرد. سپس داور بدون تردید کارت قرمز مستقیم را نشان داد.

این اخراج باعث شد سوئیس به بازی امیدوار شود و در دقیقه ۴۱ یکی از گل‌ها را جبران کردند، اما در نیمه دوم اسپانیا دو گل دیگر با ضربه‌های فابین رویز و فران تورس به ثمر رساند تا با نتیجه چهار بر یک پیروز شود. اسپانیا که این بازی‌ها را با تساوی ناامید کننده مقابل صربستان آغاز کرده بود، توانست به یک برد دلچسب ۱۰ نفره مقابل تیم پانزدهمین رنکینگ فیفا دست یابد.

در دیگر بازی این گروه، دانمارک که در بازی اول با دو گل سوئیس را شکست داده بود، امشب هم با همین نتیجه صربستان را از پیش رو برداشت. بازی با گلی که گرونبک در دقیقه ۳۶ زده بود با برتری ۱-۰ دانمارک ‏دنبال می‌شد تا به دقیقه ۶۱ رسیدیم. در این دقیقه شاهد یکی از ‏بهترین گل‌های این فیفا دی بودیم. یوسف پولسن در محوطه جریمه ‏به هوا بلند شد و با یک قیچی برگردان استثنایی و چکشی، دروازه ‏صرب‌ها را باز کرد. ‏

دانمارک با این برد با ۶ امتیاز در صدر جدول گروه جای گرفت و اسپانیا با چهار امتیاز دوم است. صربستان با یک و سوئیس بدون امتیاز در رده‌های بعدی هستند.

در لیگ C هم در گروه نخست، اسلواکی با دو گل آذربایجان را شکست داد و سوئد با سه گل از سد استونی عبور کرد. در گروه سوم همین لیگ هم لوکزامبورگ با یک گل از بلاروس شکست خورد و بلغارستان یک بر صفر ایرلند شمالی را مغلوب کرد.  

در لیگ D که پایین‌تر سطح مسابقات هم هست، مصاف تیم‌های جبل الطارق و لیختن اشتاین با تساوی دو بر دو به پایان رسید تا مصاف تیم‌های رده ۱۹۸ و ۱۹۹ رنکینگ فیفا برنده نداشته باشد. در این لیگ سه تیمه، سن مارینو تیم رده ۲۱۰ رنکینگ فیفا که هفته گذشته بعد از ۲۰ سال برد در رده ملی را تجربه کرد و لیختن اشتاین را شکست داده بود، با سه امتیاز صدرنشین است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار