مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه آموزش و پرورش محل اعتماد اولیا و خانواده‌ها است گفت: فرماندهی انتظامی استان در این زمینه نقش بسیار مهمی دارد.

 سعادتی در نشست هم‌اندیشی مدیران آموزش و پرورش با فرماندهان انتظامی آذربایجان شرقی ضمن قدردانی از زحمات فرماندهان انتظامی استان در پیشبرد برنامه‌های دستگاه تعلیم و تربیت اظهار کرد: نیروی انتظامی در مدیریت بسیاری از امور در خط مقدم است.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید گفت: بازگشایی مطلوب و پر شکوه مدارس با تلاش صرف آموزش و پرورش مقدور نیست و مستلزم مشارکت و همراهی شرکای این نهاد است.

وی ادامه داد:، کاهش هزینه حکمرانی با آموزش و پرورش درست و اصولی در تمامی ابعاد مانند امنیت، محیط زیست و مسائل اجتماعی در تمامی نظام‌های آموزشی اثبات شده است از این رو مشارکت عمومی و همگانی برای یک اجتماع موفق بسیار ضروری است.

سعادتی خاطرنشان کرد: استقبال پلیس از دانش‌آموزان به هنگام ورود به مدرسه در اول مهر سبب احساس شعف و غرور و امنیت خاطر در دانش‌آموزان می‌شود و این احساس نقش تربیتی بسیار مهم و خاطرات ماندگاری را برای دانش‌آموزان رقم می‌زند.

وی سالم‌سازی محیط مدرسه را اولویت اصلی آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: مدرسه به عنوان محیط تربیتی باید سالم و بی‌نقص باشد.

وی اظهار کرد: بحث آسیب‌های اجتماعی جزو موضوعات مهم در آموزش و پرورش و با جدیت در حال پیگیری است و در این زمینه آمادگی داریم در تمامی سطوح همکاری لازم را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در حل گره‌های ترافیکی مدرسه توصیه می‌کنیم از فضای مدارس به شکل مناسب و در قالب چهارچوب‌های متناسب با آغاز سال تحصیلی استفاده گردد و حتی خود دانش‌آموزان نیز می‌توانند در قالب پلیس یار کمک حال باشند.

شایان ذکر است در این نشست که با حضور پلیس راهور، فتا، نظارت بر اماکن عمومی، انتظامی تبریز، کلانتری‌های شهرستان تبریز، اطلاعات امنیت و مدیران نواحی و مناطق استان برگزار شد موضوعاتی، چون سرویس مدارس، امنیت مدارس، گره‌های ترافیکی، وجود اصناف و مشاغل آسیب‌زا در اطراف مدارس، تجهیز دوربین‌های مدار بسته مدارس، پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی، برگزاری دوره‌های توجهی آموزشی طرح گردید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.