وزیر کشور طالبان خواستار همکاری جامعه بین‌الملل در مبارزه با مواد مخدر و کشت جایگزین در افغانستان شد.

«سراج‌الدین حقانی» وزیر کشور طالبان در مراسم آغاز به کار «کمیسیون عالی مبارزه با مواد مخدر و مسکرات» گفت مواد مخدر نه تنها برای افغان‌ها، بلکه برای تمام بشریت تهدید است.

وی افزود: ما در این عرصه با کمبود امکانات و تجهیزات مواجه هستیم، نیاز است جامعه بین‌المللی در این زمینه کمک کند و سرمایه‌های منجمد شده افغانستان آزاد شده و به کشاورزان در کشت جایگزین کمک شود.

«امیرخان متقی» وزیر خارجه طالبان نیز در این مراسم گفت هیئت حاکمه افغانستان نه تنها علیه مواد مخدر بلکه با قاچاق انسان و سایر موارد مشابه هم مبارزه می‌کند.

وی تصریح کرد: این پدیده ضمن تباهی جوانان افغان، در روابط افغانستان با جامعه بین‌المللی نیز تأثیر منفی می‌گذارد.

«نور جلال جلالی» وزیر بهداشت طالبان نیز اعلام کرد در سه سال گذشته حدود 14 هزار معتاد درمان شده، اما نبود بودجه، بسترخانه‌ها، نیروی انسانی و مراکز بزرگ درمانی امور را با مشکل مواجه ساخته است.

عبدالحق همکار معاون مبارزه با مواد مخدر وزارت کشور حکومت طالبان نیز با ارائه گزارشی در این نشست اعلام کرد در سه سال گذشته 78 هزار عملیات علیه مواد مخدر انجام شده و در این رابطه 20 هزار مظنون بازداشت شدند، 1450 کارخانه و کارگاه تولید انواع مختلف مواد مخدر نابود گردیده، 122هزار معتاد تحت درمان هستند و 37 هزار هکتار زمین از وجود مواد مخدر پاکسازی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار