مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی با اشاره به ثبت ۲۷ تعاونی جدید در استان، گفت: ۷ هزار و ۳۰۶ تعاونی در استان وجود دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۱۶۱ تعاونی فعال است.

علی دهقان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: با ثبت ۲۷ تعاونی جدید طی امسال در استان و عضویت هزار و ۶۶۵ نفر در این تعاونی‌ها برای هزار و ۱۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: تعداد ۱۴۴ تعاونی با عضویت هزار و ۵۵ نفر از بانوان هم در استان فعال است که برای هزار و ۵۴۱ نفر شغل ایجاد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی ادامه داد: همچنین ۶ تعاونی دانش بنیان با ۵۲ نفر عضو و اشتغال ۱۳۲ نفر در استان فعالیت دارند و تعداد ۱۲ تعاونی هم در حال تبدیل شدن به تعاونی دانش بنیان هستند.

دهقان تصریح کرد: در دولت سیزدهم ۲۱۴ تعاونی در استان ثبت شده که در این تعاونی‌ها ۴ هزار و ۵۶۵ نفر مشغول بکار هستند.

وی عمده فعالیت تعاونی‌های استان را در رسته کشاورزی، خدمات، حمل و نقل، مسکن، صنعت و معدن، فرش دستباف، تأمین نیاز مصرف کنندگان و تولید کنندگان و تولیدی توزیعی اعلام کرد و گفت: امسال ۵ میلیون و ۵۸۴ هزار دلار از تعاونی‌های مبادلات مرزنشینان و تعاونی‌های تولیدی و صنعتی سطح استان صادرات انجام شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی با اشاره به ارائه تسهیلات به تعاونی‌های استان در ادامه گفت: امسال مبلغ ۱۴۰ میلیارد تومان تسهیلات برای ۷ شرکت تعاونی استان مصوب شده است.

دهقان با اشاره به عمده مشکلات تعاونی‌های صادرات محور استان افزود: مشکلات مالیاتی و تعهد ارزی شرکت‌های تعاونی صادرات محور استان از عمده دلایل عملکرد پایین صادرات این بخش از تعاونی هاست که در چندین جلسه با حضور مدیران شرکت‌های تعاونی، اداره کل متبوع و سازمان مالیاتی و اتاق تعاونی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و ۴ مصوبه برای حل قسمت اعظم این مشکلات به تصویب رسیده و ابلاغ شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.