استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بهره‌مندی از ظرفیت تعاونی‌ها منجر به عدالت در توسعه و برنامه‌ریزی صحیح می‌شود.

محمد کرمی در دیدار با مدیران دستگاه های تابعه شورای هماهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سیستان و بلوچستان، جمعی از معاونین و پرسنل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فعالان حوزه تعاون در استان، افزود: سیستان و بلوچستان استان بی‌نظیر از نظر منابع بوده و باید بر روی این ظرفیت‌ها کار انجام شود، نباید ظرفیت‌ها را از دست داد.

وی با بیان اینکه عدالت از دل برنامه بیرون می‌آید، تاکید کرد: حوزه‌های مختلفی را در عرصه اقتصادی سیستان و بلوچستان فعال کردیم که شامل اقتصاد دریا برای بهره‌مندی از ظرفیت سواحل مکران، اقتصاد کشاورزی، معادن، گردشگری، اقتصاد شهری، اقتصاد تجاری و اقتصاد تجارت می‌شود، در همه این زمینه‌ها تمامی مجموعه‌ها پای کار آورده شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تعاونی‌ها عامل عدالت در توسعه به شمار می‌روند، افزود: تعاونی‌ها، باید در تمامی بخش‌ها نظارت داشته و از ظرفیت‌های خدادادی این استان در عرصه شیلات، کشاورزی، معادن، دریا و صنایع دستی بهره‌مند شوند و با فناوری‌های روز مجهز و رشد یابند.

وی با بیان اینکه برگزاری جلسات متعدد با سران طوایف و سرمایه‌گذاران باید در برنامه کاری مسئولان تعاون قرار گیرد، ادامه داد: با بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها اشتغال و اقتصاد رونق می‌یابد، باید از ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کرد و تعاونی‌ های سیستان و بلوچستان با تمامی استان‌ها در ارتباط باشند.

کرمی با بیان اینکه مهارت، آموزش و شکل‌گیری تعاونی‌ها باید تقویت شود، اظهار کرد: نباید دنبال مهندسی معکوس باشیم باید با ایده پردازی و استفاده از ظرفیت‌های استان تولید را رونق دهیم، بنابراین تعاونی‌ها باید پای کار صنایع و تولیدات کارخانه‌ها باشند تا بتوانیم در قالب تعاونی‌ها، توزیع و پرداخت وام‌ها را نیز مدیریت کنیم.

وی افزود: صنایع فرآوری جانبی کارخانجات، یک فرصت برای تعاونی‌ها هستند که می‌توانند ضمن ایجاد اشتغال پایدار، نیاز کشور را در بخش های مختلف تامین کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بروکراسی اداری مشکلاتی برای مردم ایجاد کرده، وظیفه داریم امورات را تسهیل و در بین مردم بوده و مشکلات آنان را جویا و حل کنیم.

 

 

برچسب ها: استانداری ، تعاون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.