نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در سخنانی با انتقاد از نتانیاهو گفت که اسرائیل به شکست نزدیک‌تر از پیروزی کامل است.

ایهود باراک، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی روز یکشنبه به‌ شدت از کابینه این رژیم به نخست‌وزیری «بنیامین نتانیاهو» انتقاد کرد.

وی در سخنانی گفت: «اسرائیل بدون هیچ‌گونه راهبرد یا برنامه اقدام در غزه، در حال زمین‌ خوردن است».

باراک اضافه کرد: «ما به شکست نزدیک‌تر از پیروزی کامل هستیم و تصمیم برای باقی‌ماندن در محور فیلادلفیا (مرز مصر و غزه) دور باطلی است که با واقعیت همخوانی ندارد».

نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی گفت: «به نتانیاهو درباره باقی‌ماندن طولانی‌مدت در غزه هشدار می‌دهم و هیچ مصلحتی در باقی‌ماندن در غزه برای سال‌های طولانی وجود ندارد».

وی در ادامه سخنانش اضافه کرد: «نتانیاهو یک قمارباز پرهیاهو است که جان ربوده‌شدگان را به خطر می‌اندازد».

صبح امروز سه نظامی اسرائیلی در گذرگاه مرزی الکرامه در شرق فلسطین اشغالی به ضرب گلوله یک راننده کامیون اردنی کشته شدند.

نخست‌وزیر رژیم اسرائیل در واکنش به عملیات امروز در شرق فلسطین اشغالی گفت که اسرائیلی‌ها محاصره شده‌اند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، ظهر امروز (یکشنبه)، این اظهارات را به دنبال عملیات در خطوط مرزی اردن و فلسطین اشغالی در آغاز جلسه کابینه این رژیم بیان کرده است.

بر اساس گزارش روزنامه اسرائیلی «معاریو»، نتانیاهو در آغاز جلسه کابینه به این عملیات اشاره کرد و گفت: «امروز روز سختی است و یک تروریست منفور ۳ شهروند ما را با خونسردی در پل النبی کشت».

نتانیاهو در ادامه مدعی شد: «ما با یک ایدئولوژی مرگبار به رهبری محور شرارت ایران محاصره شده‌ایم.»

او با اشاره به پیداشدن اجساد ۶ اسیر اسرائیلی در نوار غزه درعین‌حال ادعا کرد که این ایدئولوژی فرقی بین اسرائیلی‌ها نمی‌گذارد و به دنبال کشتن همه آنهاست.

نخست‌وزیر رژیم اسرائیل در حالی این ادعا را مطرح کرده که ارتش اسرائیل طی ۱۱ ماه گذشته نزدیک به ۴۱ هزار فلسطینی را در نوار غزه به شهادت رسانده است.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرده است که اکثر شهدا زن و کودک بوده‌اند و همچنان هزاران فلسطینی زیر آوار‌ها هستند.

از سوی دیگر، «اسامه حمدان» از اعضای ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در مصاحبه با شبکه «الجزیره» درباره تحولات کنونی در کرانه باختری گفت اشغالگران اسرائیلی در حال برنامه‌ریزی برای کوچاندن ۲ میلیون فلسطینی از کرانه باختری به اردن بودند که «این طرح نه‌ تنها برای فلسطینیان، بلکه برای تمام منطقه با‌توجه‌به انفجاری که ایجاد می‌کرد و بی‌ثباتی که به وجود می‌آورد، بسیار خطرناک بود.» 

الجزیره که تنها بخشی از این مصاحبه را امروز (یکشنبه) منتشر کرده، در ادامه به نقل از حمدان اضافه کرد: تنش‌زایی کنونی در کرانه باختری نتوانست منجر به تضعیف اقدامات مقاومت شود.

این مقام ارشد حماس با بیان اینکه اسرائیل منتظر غافلگیری‌ها در کرانه باختری باشد، ادامه داد: «روز‌های آینده نشان خواهد داد که کرانه باختری متفاوت از چیزی خواهد بود که اشغالگران به دنبال آن هستند. کرانه باختری میخ‌ها به تابوت اشغالگران خواهد کوبید.»

حمدان در پایان مذاکره مستقیم با آمریکا بدون اسرائیل را تکذیب کرد و افزود: «ما از طریق رسانه‌ها شنیدیم که طرف آمریکایی از معامله‌ای مستقیم با جنبش حماس سخن گفته است؛ اما تا این لحظه، هیچ‌چیزی در عمل رخ نداده است. 

آمریکایی‌ها با ما مستقیماً تماس نگرفته‌اند و حتی پیامی از این‌ قبیل هم برای ما از طریق میانجیگران ارسال نکرده‌اند.» 

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار