روزنامه جروزالم پست اسرائیل معتقد است که ایالات متحده در مقابل حماس «احساس درماندگی» می‌کند.

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در مطلبی به اقدامات طرف آمریکایی در مذاکرات آتش بس در غزه و تبادل اسرا پرداخت و مدعی شد: طرف آمریکایی برای انعقاد توافق، فشار بر اسرائیل را انتخاب می‌کند، زیرا که «میل به دادن امتیاز نشان می‌دهد».

این روزنامه با اشاره به اظهارات اخیر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را متهم به تخریب روند مذاکرات کرده بود، مدعی شد: به نظر می‌رسد که واشنگتن در مقابل حماس احساس ناتوانی می‌کند و فشار بر اسرائیل را انتخاب می‌کند، اسرائیلی که قبلاً تمایل خود را برای دادن امتیاز برای انعقاد توافق نشان داده است!

جروزالم پست در ادامه گزارش خود نوشت اسرائیل معتقد است که ایالات متحده به شدت علاقه‌مند به تکمیل مذاکرات است که عمدتاً به دلیل اسرای آمریکایی در دست حماس است. به گفته مقامات اسرائیلی، کشته شدن شش اسیر اسرائیلی در سوم سپتامبر بود که لحن مذاکرات را به طور قابل توجهی تغییر داد.

پیشتر، متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد که بهترین راه بازگرداندن اسرای صهیونیست از غزه گفتگو است. این در حالی است که رژیم صهیونیستی با حمایت بی قید و شرط آمریکا بر سر راه مذاکرات آتش‌بس غزه موانع ایجاد می‌کند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از عقب نشینی از محور فیلادلفیا که نیرو‌های اشغالگر در ۷ می‌کنترل آن را به دست گرفتند، خودداری کرده است و همین اقدام مانع از پیشرفت مذاکرات شده است.

از سویی دیگر چند روز پیش شورای جنگی رژیم صهیونیستی نقشه‌هایی را تصویب کرد که مشخص می‌کرد ارتش رژیم صهیونیستی در محور فیلادلفیا باقی می‌ماند. این محور که حدود ۱۴ کیلومتر در مرز بین نوار غزه و مصر قرار دارد، یکی از مهمترین نقاط اختلاف در مذاکرات آتش بس است.

مترجم: پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار