مدیر کل نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۲ فضای آموزشی با ۱۷۰ کلاس درس مهر ۱۴۰۳ به فضاهای آموزشی استان اضافه می شود

 حسینی نیک در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اعتبار این تعداد فضای آموزشی را ۴۰۰ میلیاردتومان اعلام کرد.
 
رتبه نهم آموزش و پرورش در ساماندهی نیروی انسانی

سرپرست آموزش و پرورش استان هم در این نشست با بیان اینکه ۳ هزار و ۱۸ آموزشگاه در استان ساماندهی شده‌اند، گفت: برای بازگشایی مدارس در سطح استان هیچ کمبودی از نظر نیروی انسانی وجود ندارد.

جمالی با بیان اینکه همه مقدمات بازگشایی مدارس برای شروع سال تحصیلی در مناطق ۱۳ گانه استان انجام گرفته است، افزود: آموزش و پرورش کهگیلویه‌و‌بویراحمد در  ساماندهی نیروی انسانی در کشور، رتبه نهم و در تایید ابلاغ هم رتبه دهم را دارد.
 
وی ادامه داد: یکی از مشکلات معمول قبل از بازگشایی مدارس، نقل و انتقالات درون و برون استان است که امسال این موضوع تا بیست شهریور به پایان خواهد رسید.
 
سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه همه نقل و انتقالات با رعایت ضوابط انجام می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در شهرستان بویراحمد به دلیل تراکم نیرو، مسیر ورود نقل و انتقالات به این شهرستان کاملا مسدود بوده و ورودی آن صفر است.

توزیع امکانات ورزشی در مدارس استان
 
 وی تصریح کرد: برای کیفی‌بخشی به حوزه ورزشی مدارس، بیش از ۴ میلیارد تومان تجهیزات و امکانات ورزشی در سراسر استان توزیع شد.
 
جمالی با انتقاد از حضور نیافتن برخی مدیران در نشست شورای آموزش و پرورش اظهار کرد: انتظار داریم در آستانه شروع سال تحصیلی، دستگاه‌های خدمات‌رسان، همکاری لازم را داشته باشند.
 
وی گفت: بخشی از دانش‌آموزان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند که انتظار داریم در آغاز سال تحصیلی نسبت به حمایت از این دانش‌آموزان، اقدام به موقع انجام شود.

نارضایتی اولیا و دانش اموزان از وضعیت ترافیک یاسوج 
 
سرپرست آموزش و پرورش استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد به یکی از مشکلات پیش رو در آغاز سال تحصیلی اشاره کرد و افزود: وضعیت ترافیکی یاسوج، معضلی است که سبب نارضایتی خانواده‌ها و اولیای دانش‌آموزان هم شده اما اکنون در این نشست مهم، علی‌رغم دعوت از شهردار یاسوج، وی حضور ندارد.
 
جمالی گفت: برای کیفیت‌بخشی آموزشی و ارتقای جایگاه استان هم‌اکنون به ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم که انتظار داریم مسئولان استان نهایت همکاری برای تامین اعتبار را داشته باشند.

تولید ۹۰ هزار لباس فرم برای دانش آموزان
 
وی به لباس فرم مدارس هم اشاره کرد و افزود: هر چند لباس یک‌دست برای مدارس اجباری نیست اما وجود آن می‌تواند نوعی فرهنگ‌سازی برای جلوگیری از نمایش اختلاف طبقاتی در سطح مدارس باشد که در همین راستا مصوبه‌ای با صنعت و معدن استان داشتیم که منجر به تولید قریب ۹۰ هزار لباس فرم مدرسه برای دانش‌آموزان شد.

تاکید نماینده ولی فقیه در استان ؛اهمیت ترویج حجاب در مدارس
 
آیت الله سیدنصیر حسینی هم  در این جلسه با تاکید بر اهمیت ترویج حجاب در مدارس گفت: یکی از راه های ترویج عفاف و حجاب این است که دانش آموزان خوب تربیت شوند، اگر معلم ها اهل رعایت نباشد، طبیعتا دانش آموز خوب تربیت نمی شود، یا اینکه معلم در مدرسه لباس مناسبی بپوشد و بیرون مدرسه لباس نامناسبی بپوشد. 
 

آیت الله حسینی بیان کرد: مدرسه معارف برادران و خواهران از مراکز آموزشی تأثیرگذار است و باید به آن توجه بیشتری شود و این مدارس از جهاتی تقویت شود.

نگرانی استاندار از کمبود فضای آموزشی در استان
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در مراکز سیزده گانه گانه آموزش و پرورش از بابت کمبود فضای آموزشی در بویراحمد نگرانی وجود دارد که نوسازی مدارس باید این مشکل را حل کند.

لزوم توجه ویژه مراکز تولیدی به دانش آموزان نیازمند در قالب مسئولیت های اجتماعی

سید علی احمدزاده اظهار کرد: شرکت نفت گچساران در این حوزه کمک هایی کرده است و در بهمئی نیز مدیرعامل منطقه نفت این منطقه باید حمایت کند.
 
کارخانه سیمان و کارخانه های دیگری که در استان داریم باید در قالب مسئولیت های اجتماعی کمک هایی داشته باشند.

وی گفت: شأنیت و حرمت دانش آموزان و خانواده ها رعایت شود و اجناس دست دوم و بی کیفیت نباید به دانش آموزان داده شود.

افتتتاح خوابگاه دخترانه در دیشموک 

احمدزاده اظهار کرد: سوم مهرماه اولین خوابگاه دانش آموزی دخترانه در دیشموک افتتاح می شود که این خوابگاه اهمیت زیادی دارد و امنیت خوبی برای دانش آموزان دختر ایجاد خواهد کرد.

احمدزاده خاطرنشان کرد:  ۸۷۰ کلاس درس در این سه ساله به بهره برداری رسیده است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد اولویت مدیران را همکاری وهماهنگی با آموزش وپرورش برای شروع سال تحصیلی جدید اعلام کرد و گفت: درسفر دوم هیات دولت به استان هزار میلیاردتومان برای آموزش وپرورش درنظرگرفته شد اما هنوز برخی دانش آموزان درمدارس کانکسی تحصیل می کنند.

آغاز سال تحصیلی جدید با ۱۷۲ هزاردانش آموز

هاشمی معاون سیاسی امنیتی استاندار هم گفت: ۱۷۲ هزاردانش آموز و بیش از ۱۵ هزار عوامل اجرایی وآموزشی سال تحصیلی جدید را آغازخواهند کرد. 

نام نویسی ۹۰۰ راننده خودرو برای سرویس مدارس

فرماندار بویراحمد هم دراین نشست از راه اندازی سامانه اینوباس و نام نویسی بیش از ۹۰۰ دستگاه خودرو برای سرویس مدارس خبرداد.

تشکیل قرارگاهی با هدف حمایت از دانش آموزان بی بضاعت وحمایت مالی کارخانه سیمان مارگون وشرکت نفت از آموزش وپرورش باهدف کیفیت بخشی آموزش از مصوبات این نشست بود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.