معاون وزیر صمت گفت: ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تن در سال ۱۴۰۰، ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن در سال ۱۴۰۱ و بیش از ۷ میلیون تن در سال ۱۴۰۲ محصولات پتروشیمی در بورس کالا عرضه و جذب شده است

محمدمهدی برادران امروز در آیین گشایش هجدهمین نمایشگاه ایران‌پلاست ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری این نمایشگاه بیان کرد: درخواست صنایع پایین‌دستی از صنایع پتروشیمی افزایش تولید، محصولات متنوع و عرضه بیشتر محصولات است.

وی با بیان اینکه باید بین صنایع پایین‌دستی و صنایع پتروشیمی به یک اتحاد راهبردی برسیم و بدنه صنعت کشور را تقویت کنیم، افزود: ایجاد اشتغال و تقویت صنایع پایین‌دست مرهون صنعت پتروشیمی است.

معاون وزیر صمت گفت: با ایجاد تنوع در محصولات تازه به‌جای خام‌فروشی می‌توانیم به دو برابر ارزش افزوده دست یابیم. میانگین ارزش صادرات محصولات پتروشیمی ۷۰۰ دلار است، درصورتی‌که حدود هزار و ۳۰۰ دلار محصولات پتروشیمی وارد کشور می‌شود.

برادران سرمایه در گردش را یکی از چالش‌های صنایع پایین‌دست برشمرد و افزود: با افزایش استقبال مردم به صنایعی مانند دارویی، مواد غذایی، خانگی و خودرو، نیازمند سرمایه در گردش مطلوب در این صنایع هستیم.

وی بیان کرد: صنایع پتروشیمی حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان پارسال و ۳۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در چهار ماه امسال عرضه اعتباری محصولات به صنایع پایین‌دست داشتند که این امر همسو با حمایت از زنجیره ارزش و پایداری صنایع پایین‌دست انجام شده است.

معاون وزیر صمت گفت: ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تن در سال ۱۴۰۰، ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن در سال ۱۴۰۱ و بیش از ۷ میلیون تن در سال ۱۴۰۲ محصولات پتروشیمی در بورس کالا عرضه و جذب شده است.

برچسب ها: پتروشیمی‌ ، صمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار