رئیس انجمن اقتصاد کشاورزی ایران گفت: به دنبال یافتن راهکار‌های نوینی برای برون رفت از شرایط موجود در بخش کشاورزی با استفاده از کشاورزی دانش بنیان و هوشمند و تکمیل زنجیره ارزش برای تحقق تامین امنیت غذایی پایدار کشور هستیم.

بررسی به مسائل و مشکلات موجود در حوزه کشاورزی در بخش‌های تولید، بازاریابی، تجارت و منابع طبیعی و محیط زیست در قالب ۲۷۰ مقاله وسخنرانی تخصصی از مهم‌ترین محور‌های همایش ملی اقتصاد کشاورزی ایران است.

صفدر حسینی رئیس انجمن اقتصاد کشاورزی ایران گفت: در این کنفرانس ملی به دنبال یافتن راهکار‌های نوینی برای برون رفت از شرایط موجود در بخش کشاورزی با استفاده از کشاورزی دانش بنیان و هوشمند و تکمیل زنجیره ارزش در این بخش و تحقق تامین امنیت غذایی پایدار برای کشور هستیم.
وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه برای دستیابی به توسعه یایدار در بخش کشاورزی وتامین امنیت غذایی از مشورت نخبگان وخبرگان بخش کشاورزی استفاده خواهیم کرد گفت: امروز مسئله تامین امنیت غذایی در کشور چالش‌های در زمینه کمبود اب، فرایش خاک تغییرات اقلیمی و کمبود سرمایه گذاری در این بخش است.
 نوری قزلچه افزود: برای برون رفت از چالش‌های امروزی بخش کشاورزی باید از مزیت‌های نسبی تولید وتجارت در بخش کشاورزی با بهره گیری از کشاورزی هوشمند مبتنی بر اقلیم واستفاده از نیرو‌های زبنده ودانش اموخته دانشگاهی بهره گیری کرد.
وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: بنا داریم ساختار وزارت جهاد کشاورزی را متناسب با قوانین بالا دستی ونیاز‌های روز اصلاح کنیم. 
نوری قزلچه افزود: مکلف ومصصم هستیم سازمانی را برای توسعه روستائی وعشایری تشکیل دهیم و در این زمینه از نقطه نظر همه نخبگان بخش کشاورزی استفاده خواهیم کرد در کنار تولید باید به پایداری منابع وحفظ محیط زیست و منابع طبیعی هم توجه کرد.

برچسب ها: کشاورزی ، دانش بنیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.