انیمیشن «در سایه سرو» در ادامه موفقیت‌های بین‌المللی خود، جایزه بهترین انیمیشن چهل‌وهفتمین جشنواره فیلم کوتاه «دراما» یونان را از آن خود کرد.

شیرین سوهانی و حسین ملایمی کارگردان‌های این فیلم کوتاه به‌صورت برخط در آیین پایانی این جشنواره حضور داشتند.

پویانمایی «در سایه سرو» از تولیدات جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که تاکنون ده‌ها جایزه بین‌المللی از جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی کسب کرده است.

بر اساس این خبر، در بیانیه هیات داوران جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «دراما» درباره اهدا جایزه به «در سایه سرو» آمده است: جایزه بهترین فیلم انیمیشن به این فیلم به دلیل روایت ساختارشکنانه، صدا و تصویر فوق‌العاده و رعایت زیبایی‌شناسی در انیمیشن و ظرافتی که با آن به روان انسان نزدیک می‌شویم اعطا می‌شود.

این جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه در سال ۱۹۷۸ از سوی کانون فیلم شهر درامای یونان با هدف ترویج و اشاعه هنر سینما به‌ویژه فیلم کوتاه در یونان و خارج از این کشور و برای ایجاد روحیه همکاری بیشتر با هنرمندان سراسر جهان آغاز به کار کرد و تنها جشنواره مورد تایید اسکار در یونان است.

چهل‌وهفتمین جشنواره فیلم کوتاه «دراما» یونان از ۱۲ تا ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ (۲ تا ۸ سپتامبر ۲۰۲۴) در شهر دراما یونان درحال برگزاری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار