حاج عباس خلیلی اهل شهر سنخواست از توابع شهرستان جاجرم، محصول باغ پسته خود را با نیت تهیه یک مشت پسته برای جوانان و نوجوانان نمازگزار در مسجد جامع شهر وقف کرد.

 یکی از موقوفات جالبی که می‌توان به آن اشاره کرد وقف یک مشت پسته برای شرکت جوانان و نوجوانان برای شرکت در نماز و جلسات قرآن کریم مسجد جامع شهر است. 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های جاجرم و گرمه در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما، افزود: حاج عباس خلیلی در سال ۱۳۹۲، دو هکتار زمین آب و اراضی و دو هکتار باغ پسته را به سه نیت (اقامه مجلس عزاداری حضرت فاطمه (س)، هزینه سفر در راه ماندگان و تهیه یک مشت پسته برای نوجوانان و جوانانی که در نماز و جلسات قرآن شرکت می‌کنند) وقف کرده است.

علی شیر غلامی با بیان اینکه شهر سنخواست ۱۹ موقوفه و ۵۶ رقبه دارد، گفت: حاج علی اکبر یزدانی واقف خیر اندیش دیگری ۳ دانگ یک منزل مسکونی به مساحت ۵۱۰ متر در مشهد مقدس را به نیت ترغیب جوانان و نوجوانان به شرکت در نماز در روستای اندوقان سنخواست وقف کرده است.

او گفت: تامین هزینه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی، تامین هزینه‌های بیماران نیازمند، تامین هزینه ازدواج جوانان نیازمند و تامین کمک هزینه تحصیل دانش آموزان از نیت‌های دیگر این واقف خیر اندیش است.

خراسان شمالی ۵ هزارو ۹۳۰موقوفه و ۱۲ هزار و ۶۱۴ رقبه دارد.

خراسان شمالی آبان ماه امسال میزبان سی و یکمین اجلاس سراسری نماز است.

برچسب ها: پسته ، جهاد کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.