برنامه «رویش» هر روز با دعوت از بهترین کارشناسان جهاد کشاورزی در گفتگویی حدودا ۲۰ دقیقه‌ای به مسائل روز می‌پردازد.

برنامه تخصصی کشاورزی «رویش» از سال ۱۳۹۹ تا به امروز از شبکه آموزش سیما در حال پخش می‌باشد و تا کنون بیش از هزار برنامه با موضوعات مختلف کشاورزی را روی آنتن مورد بررسی قرار داده است.

اما در کنار پرداختن به دغدغه روز کشاورزان و آموزش‌های مختلف از قبیل نحوه مبارزه با آفات و بیماری‌ها و چگونگی عملکرد برای افزایش بهره وری، آنچه که باعث تداوم رویش شده است، توجه به مخاطبانی است که الزاما کشاورز نیستند.

همه ما روزانه از مواد غذایی استفاده می‌کنیم که حاصل دسترنج کشاورزان هستند و شاید از خواص این محصولات بی اطلاع باشم، یا به واسطه زندگی شهری برای انس با طبیعت از گل و گیاهان آپارتمانی بهره می‌بریم، اما نحوه نگه داری آنها را نمی‌دانیم.

بسیاری از افراد بدنبال شغل دوم برای افزایش درآمد خود می‌باشند یا خانم‌های خانه داری که در پی درآمدزایی در خانه هستند، ایده‌های درآمدزایی در بخش کشاورزی وجود دارند که راه حل مناسبی برای این افراد هستند.

دانستنی‌های کوتاه برای اشخاص می‌تواند به اطلاعات عمومی آنها بیافزاید این دانستنی‌ها در «رویش» درغالب محتوای ۲ الی ۳ دقیقه‌ای به مخاطبان آموزش داده می‌شود.

محتوای گفته شده قسمتی از بخش‌های متنوع برنامه «رویش» هستند که برای مخاطب عام تهیه و تولید می‌شوند. اما همچنان کشاورزی و کشاورزان هدف اصلی هستند و این برنامه با دعوت از بهترین کارشناسان جهاد کشاورزی در گفتگویی حدودا ۲۰ دقیقه‌ای به مسائل روز می‌پردازد و در ادامه دو گزارش میدانی مرتبط با موضوع برای فهم بهتر به مخاطب نشان داده خواهد شد.

در اولین روز هر هفته نیز در برنامه زنده، توانمندی‌های کشاورزی هر استان با دعوت از رئیس جهاد کشاورزی منطقه، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 تالار ترویج دانش و فنون کشاورزی وبسایتی است که مرجع کتب و نشریه‌های تخصصی در تمام حوزه‌ها اعم از زراعت، باغبانی دامداری شیلات و .. می‌باشد.

از دیگر بخش‌های برنامه «رویش»، معرفی وبسایت و این کتب برای ترویج فرهنگ مطالعه و یافتن پاسخ‌های علمی و کاربردی می‌باشد و در نهایت این برنامه با بررسی پیامک‌های دریافتی، کشاورزانی که دچار چالش‌هایی در بخش تولید هستند را به کارشناسان جهاد کشاورزی متصل خواهد کرد.

توجه به تقویم جهانی کشاورزی از دیگر اهداف رویش است. مانند روز جهانی تخم مرغ که تنها غذای کامل می‌باشد؛ و یا مناسبت‌هایی که به تازگی به تقویم ملی ایران اضافه شده اند. این مناسبت‌ها بدون شک برای توسعه نشاط اجتماعی و احیای فرهنگ روستا مربوط به تولیدات کشاورزی هستند و رویش وظیفه خود می‌داند که با تدارک ویژه برنامه در این روز‌ها به شناساندن ظرفیت‌ها و فرهنگ‌سازی برای توسعه و ترویج موضوعات مرتبط با بخش کشاورزی و جامعه روستایی کمک کند.

همچنین، در این برنامه به تمامی سوالات مخاطبان در رابطه با گل‌ها و گیاهان آپارتمانی و نحوه نگهداری آنها پاسخ داده می‌شود.

برنامه «رویش» به تهیه کنندگی علیرضا سپهرین هر روز ساعت ۱۸ از شبکه آموزش سیما روی آنتن می‌رود.

 

برچسب ها: شبکه آموش ، رسانه ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار