بخش حضوری نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران در رشته فیفا ۲۴ به تهران رسید.

براساس اطلاع‌رسانی‌های بنیاد، تمام پلیر‌های تهرانی برای شرکت در مسابقات فیفا ۲۴ از همان ساعات ابتدایی صبح خودشان را به سالن خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس رسانده‌اند تا پس از ثبت مشخصات‌شان، کارت ورود به مسابقات را دریافت کنند. ازدحام و شلوغی جمعیت، صف را تا بیرون سالن و روی پله‌های وردی سالن هم کشانده است. 

همه پرانرژی و پرانگیزه آمده‌اند تا تجربه‌ای هیجان‌انگیز را در کنار دیگر پلیر‌های فیفای تهران داشته باشند.

فرآیند ثبت مشخصات شرکت‌کنندگان خیلی طول نمی‌کشد و پلیر‌ها بعد از ثبت‌نام نهایی راهی سالن اصلی محل برگزاری مسابقات می‌شوند که حسابی شلوغ و جنب و جوش است. 

روی استیج سالن که قرار است مسابقات آنجا برگزار شود همه چیز آماده شروع است. داوران و تیم اجرایی اسامی کسانی که نوبت مسابقه‌شان است را می‌خوانند و هر کسی در سالن است با عجله خود را به استیج می‌رساند.

در سالن از همه گروه سنی شرکت‌کننده به چشم می‌خورد. کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال. البته در این میان والدینی که همراه بچه‌هایشان شده‌اند تا از نزدیک شاهد مسابقه‌شان باشند هم تعدادشان کم نیستند. خیلی‌هایشان به اندازه فرزندشان هیجان و استرس دارند. مثل مادری که با عجله خودش را از یک گوشه سالن به پسرش که در سمت دیگر سالن نشسته بود رساند و گفت: «سیتی رو انتخاب کن، میگن لیورپول هافبک وسط نداره»

در میان شلوغی جمعیت شرکت‌کننده‌ای با یونیفرم سربازی آنقدر توی چشم بود که توجه ما را هم به خود جلب کرد. برای مصاحبه به سراغش رفتیم. اولین سوالی که با شوخی و خنده از او پرسیدند این بود: «فرمانده‌ات خبر دارد اینجایی؟ تصویرت شب از بخش خبری پخش می‌شود و اگر بی‌اطلاع باشد، اضافه خدمت می‌گیری.» او که ذوق حضورش در سالن و شرکت در مسابقات را داشت، گفت که استعلاجی گرفته و با خیال راحت به گفته خودش به‌عنوان «سرباز وطن» پشت دوربین و میکروفون صداوسیما قرار گرفت برای مصاحبه.

همه آنهایی که در نخستین روز از مسابقات فیفای تهران در سالن خلیح فارس باغ موزه دفاع مقدس بودند، از تماشای یک مسابقه نمادین میان دو پلیر مقام‌دار و صاحب‌نام ایران حسابی لذت بردند. مسابقه میان نوید برهانی که اسم وعناوینش برای همه پلیر‌های فیفای ایران کاملا شناخته شده است و علیرضا دوستی قهرمان فیفای ایران در ششمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران. سالن مملو از جمعیت بود و هیچ جایی برای نشستن نداشت. خیلی‌ها هم سرپا ایستاده بودند تا شاهد این رقابت جذاب و دیدنی میان نوید برهانی و علیرضا دوستی باشند. 

نابت شفائی گزارشگر بازی، وقتی اعلام کرد که علیرضا دوستی با تیم پرتغال و نوید برهانی با تیم آرژانتین بازی می‌کند، کف و سوت تماشاچیان سالن را پر کرد. چون اینجا هم می‌توانستند شاهد تقابل همیشه جذاب و دیدنی مسی و رونالدو باشند. در سالن صدا به صدا نمی‌رسد از هیجانی که به اوج خود رسیده است. گزارش خوب، هیجانی و با انرژی نابت شفائی جو سالن را پرشورتر می‌کند.

بازی که در وقت معمول ۲ بر ۲ مساوی تمام می‌شود، شعار «تبانی تبانی» از میان جمعیت بلند می‌شود. کار به ضربات پنالتی می‌کشد و بالاخره این علیرضا دوستی است که با تیم پرتغال، آرژانتین نوید برهانی را با نتیجه ۵ بر ۴ می‌برد. این بازی نمایشی تمام می‌شود و جمعیت حاضر در سالن بابت لذت تماشای بازی این دو پلیر حرفه‌ای و کاربلد ایران، حسابی تشویق‌شان می‌کنند.

مسابقات روز اول تا شامگاه دیشب ادامه داشت و برندگان روز اول، امروز مرحله دیگری از مسابقات خود را برگزار می‌کنند. هیجان، شادی و استرس این رقابت‌ها هنوز ادامه دارد و پلیر‌های تهرانی تا روز دوشنبه در سالن خلیخ فارس باغ موزه دفاع مقدس هستند تا بالاخره سه نفر برتر این استان هم انتخاب شوند و برای رقابت با منتخبان استان‌های دیگر روز سه‌شنبه مسابقات کشوری را برگزار کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار