معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: ظرفیت پذیرش تمام اقامتگاه‌های استان اعم از هتل ها، هتل آپارتمان ها، مراکز بوم گردی و مهمان پذیر‌ها تکمیل شده است.

 بایرام زاده گفت: از ابتدای شهریور ماه امسال تاکنون خیل عظیمی از گردشگران داخلی و خارجی وارد آذربایجان شرقی شده و آمار‌های ثبت شده در هتل‌ها و مراکز اقامتی حاکی از اشغال صد درصدی آنها است که این میزان ورودی نسبت به سال‌های گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار می‌باشد.

وی با بیان اینکه مراکز اقامتی آذربایجان شرقی در روز‌های گذشته بیش از ظرفیت‌های تعریف شده برای مسافران خدمات رسانی می‌کنند اظهار کرد: با وجود محدودیت‌های قانونی به علت روند افزایشی ورودی گردشگران به استان به خصوص شهر‌های تبریز، جلفا و کلیبر حتی منازل استیجاری نیز در این روز‌ها برای اقامت مسافران فعال شده اند.

بایرام زاده میزان ورود گردشگران به آذربایجان شرقی در تعطیلات شهریور ماه و به خصوص ۱۰ روز گذشته را بسیار چشمگیر دانست و یادآور شد: در این مدت بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر از مبادی مختلف وارد استان شده اند که این آمار بیشتر از ۲۰ روز اول امسال و تعطیلات نوروزی است.

 وی گفت:اکنون علاوه بر مراکز اقامتی رسمی ظرفیت تمام مدارس آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز تکمیل شده است و به دلیل ازدحام گردشگران از نمازخانه‌های تعدادی از ادارات و سازمان‌های دولتی نیز در این زمینه استفاده می‌شود.

بایرام زاده ادامه داد: ستاد تسهیلات سفر آذربایجان شرقی با اتخاذ تدابیر لازم و کافی تلاش دارد میزبان مناسبی برای گردشگران داخلی و خارجی باشد که بر این اساس با هماهنگی‌های انجام شده برخی از هتل‌های تبریز اقدام به ترانسفر مسافران خود با خودرو‌های مخصوص و رایگان به هتل‌های سایر شهر‌ها از جمله آذرشهر و اهر می‌کنند.

وی  از تکمیل ظرفیت پذیرش اقامتگاه‌های بوم گردی آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: در حال حاضر تعداد ۲۳۶ واحد بوم گردی در استان فعال است که با صد درصد ظرفیت به ارائه خدمات برای گردشگران مشغول هستند.

بایرام زاده آذربایجان شرقی را جزو پیشقراولان اقامتگاه‌های بوم گردی در کشور نام برد و یادآور شد: این استان به لحاظ تعداد واحد‌های بوم گردی جزو پنج استان اول کشور به شمار می‌رود و برنامه ریزی برای افزایش این واحد‌ها از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دست انجام است.

وی استانداردسازی اقامتگاه‌های بوم گردی را یکی از اهداف اصلی و مهم میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی برشمرد و اظهار کرد: در همین راستا صدور مجوز‌های فعالیت در سریعترین زمان و ظرف سه روز ارائه می‌شود.

بایرام زاده مجموعه کلیسای سنت استپانوس، موزه آذربایجان و موزه قاجار را از اماکن دارای بیشترین بازدید گردشگران در روز‌های گذشته در آذربایجان شرقی عنوان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.