کاهش جمعیت کیفری و تحول در امورات زندانبانی در دستور کار زندان‌های مازندران است.

حمیدرضا پوریانی مدیرکل زندان‌های مازندران در نخستین جلسه شورای برنامه ریزی و اداری، کاهش جمعیت کیفری و اتمام طرح‌های در حال ساخت و مولدسازی و تحول در امور زندانبانی و ساماندهی وضعیت زندانیان را از مهمترین برنامه‌های زندان‌های مازندران برشمرد و گفت: کاهش جمعیت کیفری با سازماندهی نظام تعاملات بین سازمانی و اعمال سیاست تاثیرگذاری حبس و توجه به رأفت اجتماعی و قانونی، کاهش آسیب‌های ناشی از تحمل کیفر حبس نسبت به زندانیان و خانوداه‌های آنان، پیشبرد اهداف بازپرورانه و اتخاذ تدابیر مناسب جهت تکمیل فرایند اصلاح آنان و ارتقای وضعیت زندانیان از جمله اهداف و برنامه‌های ما است.

او یکی از برنامه‌های مؤثر در زندان‌ها را اشتغال‌زایی برای زندانیان عنوان کرد و افزود: رویکرد سازمان زندانها، رونق اشتغال صنعت‌محور است.

مدیرکل زندان‌های استان ادامه داد: توسعه اشتعال صنعت محور باید در دستور کار جدی بنیاد تعاون زندانیان و انجمن حمایت از زندانیان استان قرار گیرد.

پوریانی افزود: رونق اشتغال نه تنها موجبات رضایتمندی زندانیان و تکمیل فرآیند اصلاحی و تربیتی سازمان زندان‌ها را به ارمغان خواهد آورد، بلکه در ساماندهی وضعیت خانواده زندانیان نقش به سزایی دارد و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم ورزید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.