مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: در یکسال اخیر هزار و ۳۴۴ میلیارد تومان تسهیلات با سه خط ویژه اعتباری به منظور توسعه تعاونی‌های استان پرداخت شد.

 مهدی اسلام خواه در جلسه شورای توسعه تعاون استان گفت: در یکسال گذشته ۸۰ تعاونی به آمار تعاونی‌های استان افزوده شده و این درحالیست که ۱۸۰۰ تعاونی فعال در استان داریم.
او گفت: نگاه ویژه‌ای به تعاونی‌ها شده است به طوری که بر اساس آمار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۱۷ درصد اشتغال کارفرمایی توسط تعاونی‌ها شکل گرفته است.
اسلام خواه  گفت: در حوزه توسعه، آموزش و توانمند سازی، تعاونی‌ها نقش مهمی را دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، افزود: احصا و پیگیری تعاونی‌ها، ابلاغ سند تحول تعاونی‌ها، پایداری تعاونی‌ها در بخش‌های مختلف عمده‌ترین اقدامات برای ارتقای جایگاه تعاونی هاست.

مردم تعاونی‌ها را مهم بدانند

استاندار خراسان شمالی هم گفت: آگاه شدن مردم از ظرفیت‌های مجموعه تعاونی‌ها حائز اهمیت است و باید در رسانه‌ها و صدا و سیما انعکاس یابد.

محمدرضا حسین نژاد گفت: تعاونی‌ها سرمایه‌های خرد را تبدیل به سرمایه‌های بزرگ می‌کنند لذا تبلیغات این موضوع توسط رسانه‌ها اهمیت دارد، چون می‌تواند در افزایش درآمد استان نقش کلیدی ایفا کنند.

او گفت : در این مسیر آموزش می‌تواند در کار شرکت‌ها موجب عدم انحراف شود و حسابرسی‌ها نیز به دقت انجام شود.

حسین نژاد به گزارش‌های امیدوار کننده اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در ارتقای جایگاه تعاونی‌ها اشاره کرد و گفت: این گزارش‌ها می‌تواند در رشد و افزایش تولید تاثیر گذار باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی نیز گفت: موضوع تعاون، تعاونی‌ها و تعاون گران از موضوعات مهم در راستای تحقق شعار سال است.
ناصر فخر موحدی گفت : اداره کل تعاون، حمایت و هدایت تعاونی‌ها را در دستور کار داشته است.

او گفت : نظارت بر تعاونی‌ها و شروع عملیات حسابرسی تعاونی‌ها از اقدامات ویژه این مجموعه است که تاکنون دستاورد‌های خوبی هم حاصل شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.