فرماندار شوشتر از تخصیص حقابه پروژه‌های زیربنایی حوزه کشاورزی این شهرستان از محل طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری خبر داد.

سید محسن سید موسوی فرماندار شوشتر می گوید: آب مورد نیاز کشاورزی اراضی مناطق «گوریه»، غلامعلی، نورعلی و پیرگاری شهرستان شوشتر به عنوان طرح‌های زیربنایی حوزه کشاورزی تامین شد.

او افزود: این اراضی در محدوده طرح ۵۵٠ هزار هکتاری مقام معظم رهبری قرار دارند که سال‌ها تامین آب آنها متوقف شده بود.

آقای موسوی اضافه کرد: تامین آب 3 هزار هکتار از اراضی کشاورزی گوریه و غلامعلی تامین شده که این اقدام برای ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال‌زایی ایجاد خواهد کرد.

فرماندار شوشتر ادامه داد: همچنین در این راستا ۸۰ میلیارد ریال به عنوان دیون به پیمانکاران پرداخت شد.

این مقام مسئول گفت: تامین آب ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی نورعلی و پیرگاری نیز انجام شده که زمینه بهبود وضعیت اقتصادی روستاییان منطقه و اشتغال‌زایی ۴۰۰ نفر را به طور مستقیم فراهم می‌کند.

فرماندار شوشتر از جذب ۶۰ میلیارد ریال در سال مالی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ در قالب این طرح خبر داد.

رییس شورای کشاورزی شهرستان شوشتر در خصوص ضرورت ایجاد کشتارگاه طیور در این شهرستان افزود: رایزنی‌هایی برای جذب سرمایه‌گذار به منظور احداث کشتارگاه مرغ و طیور در شهرستان انجام شد که امید است این طرح تا پایان سال جاری بهره برداری شود.

شوشتر در جایگاه برتر تولید گندم، برنج و شکر کشور

سید موسوی افزود: در سال زراعی که سپری شد، میزان ۲۰۰ هزار تن شلتوک، ۲۲۰ هزار تن گندم برداشت و ۲۵۰ هزار تن شکر در این شهرستان تولید شد که این شهرستان در تولید این سه محصول رتبه برتر کشور را کسب کرد.

او با اشاره به تلاش برای فراهم کردن شرایط کشت‌های پیش‌رو در سال جاری اظهارکرد: عملیات اجرایی لایروبی انهار و زهکش‌ها به طول ۳۰ کیلومتر در محدوده شهرستان شوشتر تا پایان شهریور ماه به پایان می‌رسد.

برچسب ها: شوشتر ، کشاوزی ، سال زراعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار