مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از ابلاغ و تصویب ۴ طرح فرهنگی هنری ذیل قرارگاه شهید آوینی به استان خبر داد.

فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: امسال ۲۴ طرح فرهنگی و هنری از سوی موسسه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی استان به دبیرخانه قرارگاه شهید آوینی ارسال و در نهایت ۴ طرح تصویب و ابلاغ شده است.

او افزود: این قرارگاه بر جمع‌آوری برنامه‌های فرهنگی و هنری، قرآنی و رسانه‌ای استان‌های کشور متمرکز است؛ یکی از این طرح‌ها، طرح قرآنی ۳۱۳ که در قالب آن قرار است ۳۱۳ حافظ قرآن در استان تربیت شود و برای این منظور ۵۰ کرسی تلاوت قرآن (هر شهرستان ۴ و مرکز استان ۱۰ کرسی) با حضور قاریان برجسته کشوری در دستور کار قرار دارد.

فرخنده جمع اعتبار ۴ طرح قرارگاه شهید آوینی در استان را ۶۵ میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: طرح تربیت ۳۱۳ حافظ قرآن کریم به صورت مسجدمحور و محله محور و استفاده از به‌روز‌ترین شیوه‌های حفظ قرآن به همراه تدبر و درک مفاهیم آیات در حال اجرا است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد: طرح تحولی جوانه‌ها نیز در قالب قرارگاه شهید آوینی در سه شاخه آموزش هنر با هدف تربیت ۱۰۰ هنرمند تئاتر در بستر مساجد، طرح روا برای تربیت ۵۰۰ کنشگر در بخش دانش آموزی و تربیت ۱۰۰ فعال و کنشگر رسانه‌ای در دستور کار قرار دارد.

او گفت: شناسایی استعداد‌های جدید در حوزه روزنامه‌نگاری و خبرنویسی در رده سنی ۱۵ تا ۲۵ سال و تربیت خبرنگار متعهد و انقلابی، متخصص و حرفه‌ای، ترغیب کنشگران رسانه‌ای و ارتقای سطح کیفیت انتشار اخبار از جمله اهداف این طرح است.

فرخنده از طرح خاوران با هدف بزرگداشت مفاخر نیز نام برد و بیان کرد: با توجه به قدمت و پیشینه استان در حوزه فرهنگی و وجود مفاخر و مشاهیر در حوزه‌های مختلف، بزرگداشت ابن حسام خوسفی و آیت الله تهامی در استان برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.