مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: برای اولین بار کنگره ملی ابن حسام خوسفی در ۴ بخش علمی، پژوهشی، فرهنگی و هنری آبان امسال برگزار می‌شود.

فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در گردهمایی فعالان فرهنگی و هنری کانون‌های مساجد این شهرستان گفت: برای اولین بار کنگره ملی ابن حسام خوسفی در ۴ بخش علمی، پژوهشی، فرهنگی و هنری آبان امسال برگزار می‌شود.

او افزود: برنامه‌های کنگره در سه سطح ملی (تهران)، استانی (بیرجند) و محلی در شهرستان خوسف برنامه‌ریزی شده است.

فرخنده بیان کرد: مهم‌ترین کار در فعالیت‌های فرهنگی ذوق و سلیقه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی خطاب به فعالان فرهنگی و هنری خوسف عنوان کرد: دنبال طرح و ایده‌های خوب باشید و ماهم به دنبال تقویت کانون‌های مساجد و حمایت ایده‌های شما هستیم.

او ادامه داد: امسال تابستان برای اولین بار ۵۰۰ میلیون تومان برای آموزش در مساجد اختصاص داده شد و همه بستر‌ها را آماده کرده ایم همچنین قدم‌هایی برای توانمندسازی افراد در دستور کار داریم.

فرخنده تربیت کنشکر جدید رسانه ای، شاعر آیینی جدید و طرح قرآنی مسجد را از جمله کار‌هایی عنوان کرد که در حال انجام است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد: هم‌افزایی در فعالیت‌ها و برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، تجربه‌نگاری و تبادل نظر میان مدیران مسئول کانون‌ها و ایجاد زمینه‌های لازم برای هماهنگی هر چه بیشتر در اثر گذاری برخواسته از مساجد موثر است.

او همچنین در خصوص مطالبه مردم خوسف برای ساخت آمفی تئاتر تصریح کرد: پیگیری اعتبارات برای ساخت مجتمع این شهرستان خوسف از نهاد ریاست جمهوری هستیم.

حسینی فرماندار خوسف هم در این گردهمایی با اشاره به پیگیری در خصوص تکمیل طرح آمفی تئاتر ناقوس در دولت سیزدهم، از اختصاص ۱۸ میلیارد تومان برای تکمیل این طرح خبر داد و گفت: با پیگیری این طرح در دولت چهاردهم، تکمیل این طرح به زودی آغاز می شود.

او همچنین در این جلسه با اهمیت ارتباط با جوانان بر حضور جوانان و دغدغه مندان در اینگونه جلسات تأکید کرد.

حجت الاسلام اسماعیلی امام جمعه خوسف نیز در این جلسه خواستار درک و توجه بیشتر به حوزه مساجد شد و گفت: برای فرهنگ دینی مردم در حوزه مساجد تاکنون قدمی در این شهرستان ندیده ام و خواهان گرفتن حق مساجد هستم چراکه هیچ بستری مانند مساجد نخواهد بود.

او افزود: در اعتبارات فرهنگی مساجد را دریابید و اگر مطالبه‌ای انجام می‌شود قطعا حق ماست چرا که در این شهرستان حدود ۱۵۷ مسجد داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار