کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان ایلام با بیان اینکه طی هفته جاری پدیده قالب افزایش دما خواهد بود، گفت: از امروز این افزایش دما به تدریج در سطح مناطق مختلف استان آغاز می‌شود.

ساسان رستمی اظهار کرد: از امروز تا اواخر هفته روند افزایش دمای هوا برای نقاط مختلف استان ایلام مورد انتظار است.

وی افزود: این افزایش دما برای برخی شهر‌های شمالی استان از جمله ایوان، ملکشاهی، ارکواز و دیگر مناطق سردسیر استان نزدیک به ۲ درجه خواهد بود.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان ایلام ابراز کرد: برای شهر‌های حوزه جنوب و گرمسیر استان از جمله مهران و دهلران افزایش دما تا سه درجه انتظار می‌رود.

رستمی یادآور شد: بر این اساس برای شهر‌های شمالی استان از جمله ایلام دمای ۳۶ تا ۳۷ درجه و برای شهر‌های حوزه جنوب و گرمسیر استان از جمله دهلران دمای هوای ۴۷ و ۴۹ درجه پیش بینی می‌شود.

وی بیان کرد: اوج افزایش دما برای روز‌های سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری پیش‌بینی می‌شود و در واقع دمای این هفته نسبت به بلندمدت بین یک تا ۲ درجه افزایش نشان خواهد داد.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان ایلام افزود: شرایط گرمای هوا و افزایش دما تا روز پنج‌شنبه هفته جاری تداوم خواهد داشت و انتظار می‌رود از اویل هفته آینده شاهد کاهش دما و خنک شدن هوا با شیب ملایم باشیم.

رستمی با بیان اینکه میزان بارندگی‌ها هم تا نیمه مهرماه تا حد نرمال پیش بینی می‌شود، خاطرنشان کرد: پیش بینی‌ها نشان می‌دهد که میزان بارندگی در استان از نیمه مهر تا نیمه آذر ماه سال جاری کمتر از حد نرمال خواهد بود.

برچسب ها: دما ، گرمای هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.