نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بر ضرورت تسهیل، روان‌سازی و بستر سازی برای صادرات محصولات کشاورزی استان، تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی شامگاه جمعه در دیدار وزیر جهاد کشاورزی، اظهار کرد: آذربایجان غربی استان مرزی بوده و کشاورزی و صادرات میوه‌ها و محصولات کشاورزی از استان نیازمند توجه خاصی است تا کشاورزان بتوانند از این سرمایه و فرصت مرزی استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی با بیان اینکه فعالان عرصه کشاورزی و دامپروری استان با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند، اضافه کرد: یکی از این مسائل مهم ازدیاد کشتار دام‌های مولد توسط دامداران است که برای رفع این مشکل، نیازمند مدیریت موضوع هستیم.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: سیب درختی و صادرات آن مسأله دیگری است که به رغم تلاش‌های استاندار آذربایجان غربی در این زمینه نیازمند توجه و حمایت خاصی هستیم.

وی با اشاره به موضوع تامین نهاده‌های دامی، بیان کرد: کمبود نهاده‌های دامی باعث می‌شود قیمت مرغ و گوشت در استان سیر صعودی داشته باشد و بهره مندی عموم از این محصولات دشوار شود.

امام جمعه ارومیه با اشاره به مسأله قلع و قمع خانه باغ‌ها در اطراف ارومیه، اظهار داشت: این خانه باغ‌ها که تعداد آنها بسیار است با زندگی مردم عجین شده و باید یک بررسی دقیق در این باره صورت گیرد تا مردم در این زمینه دچار مشکل نشوند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به صرفه جویی در مصرف آب و مدیریت آن در بخش کشاورزی، گفت: رعایت میزان مصرف آب هم باید در این زمینه ملاحظه شود و مدیریت آن توسط وزارت جهاد کشاورزی صورت گیرد.

وی با آرزوی موفقیت برای دولت جدید، اضافه کرد: مدیریت نعمت بزرگی است که دولتمردان می‌توانند در آن به مردم خدمت کنند و دعا می‌کنیم دولت در مسیر اهداف تعیین شده توسط رهبر معظم انقلاب حرکت کند.

وزیر جهاد کشاورزی امروز برای شرکت در آیین بهره برداری از شبکه آبیاری و زهکشی در شمالغرب کشور به میزان پنج هزار هکتار به آذربایجان غربی سفر کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.