با حضور وزیر جهاد کشاورزی شبکه آبیاری و زهکشی ۵۰۳۵ هکتاری در سه شهرستان استان آذربایجان غربی به بهره برداری رسید.

بهره برداری از شبکه فرعی آبیاری و زهکشی در ۵ هزار و ۳۵ هکتار از اراضی کشاورزی در کرم آباد، قیقاج، نازک و بابا احمد در شهرستان‌های پلدشت چایپاره و‌ چالدران با اعتبار بالغ بر یک هزار و ۱۷۵ ریال نخستین برنامه آقای نوری قزلجه در آذربایجان غربی بود.

با بهره برداری از این طرح برای ۲۳ هزار نفر به صورت مستقیم و ۹ هزار نفر به صورت غیر مستقیم فرصت اشتغال فراهم شد و ۴هزار ۶۰۵ خانوار هم از مزایای این طرح بهره‌مند خواهند شد.

وزیر جهاد کشاورزی امروز عصر هم در ارومیه از واحد صنایع تبدیلی تولید پوره، کنسانتره و رب گوجه فرنگی بهره برداری خواهد کرد  این واحد صنایع تبدیلی که با سرمایه گذاری ۸ هزار میلیاردی بخش خصوصی احداث شده است ظرفیت تولید ۹ هزار تن را در سال دارد.

با بهره برداری از این واحد تولیدی که فرصت اشتغال را برای ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد خواهد کرد ظرفیت جذب میوه در استان به بیش از یک میلیون و ۸۵۰ هزار تن و ظرفیت تولید صنایع تبدیلی در استان آذربایجان غربی به ۳۲۶ هزار تن در سال خواهد رسید.

وزیر جهاد کشاورزی در سفر یک روزه خود به آذربایجان غربی از طرح‌های نیمه تمام و ظرفیت‌های بخش کشاورزی بازدید خواهد کرد و دیداری هم با فعالان بخش کشاورزی خواهد داشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.