فرمانده مرزبانی فراجا گفت: مرزبانی کشور ما برای حفاظت هرچه بهتر از مرزها، از تجهیزات الکترونیکی جدید و ایرانی استفاده می‌کند.

سردار احمد علی گودرزی با اشاره به تجهیزات مرزبانی برای پایش مرز‌ها گفت: کشور ما بیش از ۶ هزار کیلومتر مرز خاکی و بیش از ۲ هزار کیلومتر مرز آبی با کشور‌های همسایه دارد که وظیفه برقراری امنیت در ۹۶ درصد از این مرز‌ها با مرزبانی فراجاست و چهار درصد باقی مانده نیز به دلایل امنیتی به سپاه و ارتش واگذار شده است.

وی افزود: از آنجایی که کشور ما بسیار پهناور است و برقراری امنیت در این مسیر‌ها سخت است؛ ما در مرزبانی همواره به دنبال هوشمندسازی سیستم‌های خودمان هستیم تا با این اقدامات مرزبانان ما از بهترین تجهیزات استفاده کرده و وظایف خود را به بهترین شکل انجام دهند. در همین راستا ما از وسایل الکترونیکی جدید بسیاری در مرزبانی استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به آخرین تجهیزات مرزبانی افزود: ما انواع ریزپرنده‌ها را در اختیار مرزبانان قرار داده‌ایم و برای بررسی و پایش مرز‌ها از آنها استفاده می‌کنیم. همچنین از انواع رادار‌های ساحلی و غیرساحلی برای برقراری امنیت در مرز‌ها استفاده می‌کنیم.

فرمانده مرزبانی فراجا ادامه داد: از دیگر تجهیزات به روز ما، دوربین‌های الکترونیکی اپتیکی و فیبر‌های نوری هستند. عمده این تجهیزات مخصوصا دوربین‌های اپتیکی، ساخت کشور خودمان هستند و ما با خرید از شرکت‌های ایرانی، از کالای ایرانی و تولید در کشور حمایت می‌کنیم. 

گودرزی گفت: ما همچنین از انواع حسگر‌ها در مرز‌ها استفاده می‌کنیم که اگر این حسگر‌ها به سلاح‌های پیشرفته وصل شوند؛ هر کسی که به شکل غیرمجاز از مرز عبور کند را مورد شناسایی و برخورد قرار می‌دهد. ما همچنین در کمین‌های خودمان، از دوربین‌های دید در شب استفاده می‌کنیم و در شب‌ها نیز دیگر مشکلی نداریم. 

فرمانده مرزبانی فراجا ادامه داد: علاوه بر این دوربین‌ها و حسگرها، ما از انواع مختلفی از بالگردها، هلی‌شات‌ها و پهپاد‌ها نیز برای بررسی مرز‌ها استفاده می‌کنیم. البته در کنار این تجهیزات، ما نیروی انسانی کارآزموده و مسلطی داریم و اشراف اطلاعاتی خوبی نیز بر رفتار و عملکرد مجرمان و اشرار در مرز‌ها داریم.

گودرزی معتقد است که مجموعه مرزبانی در میام تمام رده‌های پلیس تخصصی، سخت‌ترین مسئولیت را بر عهده دارد و این کار بسیار طاقت فرساست.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار