خاوری گفت: امکان برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت به شیوه الکترونیکی این فرصت فراهم کرد تا مجامع این شرکت‌ها به حدنصاب برسد.

پوریا خاوری، مسئول برگزاری مجامع الکترونیک شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: حدود ۳۱ استان در کشور داریم که تاکنون مجامع سهام عدالت بیش از ۷ استان از جمله خراسان شمالی، زنجان، گیلان، مرکزی، اصفهان، کرمان و کرمانشاه برگزار شده است و مجمع استان چهارمحال و بختیاری و... را برگزاری کردیم.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: نماد‌های شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت دارای شناوری صد درصدی هستند و با توجه به این که سهامداران خرد زیادی دارند برای تشکیل مجامع باید تعداد زیادی سهامدار حاضر شود تا مجمع به حد قانونی نصاب برسد به عنوان مثال برخی از استان‌های ما در سهام عدالت بالای یک میلیون نفر سهامدار دارند و امکان برگزاری حضوری در چنین شرایطی بسیار دشوار و بعضا غیر ممکن است.

او می‌گوید: بر این اساس امکان برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت به شیوه الکترونیکی این فرصت فراهم کرد تا مجامع این شرکت‌ها برگزار و به حدنصاب برسد تا بسیاری از مشکلات این حوزه مرتفع شود.

خاوری در نهایت اظهار کرد: مشارکت حداکثری سهامداران بدون محدودیت‌های جغرافیایی و زمانی از جمله مزیت‌های برگزاری مجامع به شکل الکترونیکی است که حالا شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت هم از آن بهره می‌برنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار