کارشناس بازار سرمایه گفت:: از نگاه تکنیکال شکست محدوده ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد به سمت بالا برای شاخص کل بورس می‌تواند آغاز یک روند جدی‌تر باشد.

نیما میرزایی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شاخص کل بورس بعد از افت‌های پیاپی که در طول ماه‌های گذشته متاسفانه موثر از اتفاقات مختلف بود یک روند اصلاحی را داشت و حتی موقت زیر محدوده ۲ میلیون واحد هم نفوذ کرد که از نظر تکنیکالی یک شکست معتبر حساب نمی‌شود معمولا قیمت‌ها و شاخص‌ها در رسیدن به اعداد معمولا این علاقه را دارند که از اعداد رد شوند و تا زمانی که این رد شدن مدت زیادی نباشد آن را به عنوان شکست معتبر از نگاه تکنیکال حساب نمی‌کنیم همین اتفاق که انتظار آن را هم داشتیم در خصوص شاخص بورس رخ داد و شاخص کل بورس موقت محدوده زیر ۲ میلیون واحد را لمس کرد، اما با اخبار مثبت ناشی از اقدامات و حمایت سازمان بورس و بانک مرکزی شاهد بازگشت خریداران به تابلوی معاملات بودیم و بازار هفت روز پیاپی روند صعودی گرفت که نسبتا پر قدرت بود و در برخی از صندوق‌های سهامی و اهرمی که از نظر ارزش معاملات پیشتاز هستند بازگشت سریعی تری را شاهد بودیم و برخی از نماد‌ها با صف‌های خرید پیاپی روبه رو شدند بازار در دو روز کاری هفته گذشته روند متعادل‌تری به خود گرفت و شاهد عرضه‌هایی را هم بودیم که از نگاه بسیاری می‌تواند به معنی پایان روند صعودی و سیو سود معامله‌گران باشد.

او افزود: اما من همچین نظری را ندارم و فکر می‌کنم هفته پیش رو باز هم شاخص کل بورس می‌تواند رو به بالا حرکت کند ولی در مجموع در طول این هفته کاری مشابه هفته‌های کاری گذشته این اعتقاد را دارم که روند حرکتی شاخص کل بورس به دلیل آسیب به اعتماد سرمایه‌گذاران روند صعودی شارپ نیست و بیشتر به صورت حرکت نوسانی صعودی می‌توانیم انتظار رشد شاخص کل بورس را داشته باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: بنابر موارد مطرح شده احتمالا عرضه‌های ابتدای هفته در طول هفته با تقاضا روبه رو شوند و شاخص کل بورس به سمت تارگت اول خود در محدوده ۲ میلیون و ۲۲۰ هزار واحد حرکت کند در این محدوده طبیعتا عرضه‌ها جدی‌تر باشد دامنه نوسان برای این هفته کاری به ۳ درصد رسید و در آینده هم باید افزایش داشته باشد بنابر این فکر می‌کنم در محدوده ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد یک مقدار عرضه‌ها بیشتر هم شود و بازار تعادل بیشتری را داشته باشد.

او افزود: از نگاه تکنیکال شکست محدوده ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد به سمت بالا می‌تواند آغاز یک روند جدی‌تر و اولین سیگنال خروج بورس از روند نوسانی یک سال اخیر خودش باشد ولی در مجموع خوش بین هستم که بازار بتواند بعد از یک استراحت در حوالی ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد ادامه روند صعودی خود را داشته باشد.

میرزایی در خصوص شاخص کل هم وزن هم اظهار کرد: به نظر این شاخص هم پشت سر شاخص کل بورس با یک تاخیر زمانی و مقداری حرکت خواهد کرد. همچنان فکر می‌کنم برد و اقبال بیشتر سرمایه‌گذاران با سهام بزرگ باشد البته در آینده بر اساس گردش پول طبیعتا این پیشتازی می‌تواند جابجا شود.

شایان ذکر است دیدگاه‌های فوق صرفا تحلیلی بوده و عوامل و اخبار زیادی مانند مناسبات سیاسی و تصمیمات اقتصادی، می‌تواند بر روند این شاخص‌ها تاثیر بگذارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار