رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گنبدکاووس گفت: سه شرکت تعاونی شهرستان امسال موفق به صادرات ۸۷۷ هزار دلار کالا شامل صنایع چوب، تنور‌های گازی و محصولات چرم به ۹ کشور شدند.

ایوب هلاکو گفت: محصولات تولیدی تعاونی‌های گنبدکاووس در این مدت به کشور‌های ترکمنستان، افغانستان، ارمنستان، ترکیه، عراق، عمان، روسیه، فنلاند و آلمان صادر شد.

وی یادآور شد: شرکت‌های تعاونی دیگری نیز در گنبدکاووس فعالیت دارند که بخشی از محصولات تولیدی خود را صادر می‌کنند، اما با توجه به نبود اطلاعات دقیق آماری فعلا امکان اعلام ارزش و حجم صادرات آنها وجود ندارد.

وی تعداد کل تعاونی‌های ثبت شده در گنبدکاووس را ۲ هزار و ۲۵ مورد با ۴۱ هزار و ۴۲۳ عضو اعلام کرد و گفت: نزدیک به ۷۰ درصد این تعاونی‌ها فعال هستند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گنبدکاووس افزود: هر ساله با تزریق منابع مالی احیای تعاونی‌هایی که به دلیل مشکلات مالی غیرفعال شدند در برنامه قرار دارد، اما احیای بخشی از تعاونی‌ها به دلیل مشکلات مدیریتی امکان پذیر نیست.

هلاکو از ثبت ۱۰ تعاونی جدید در سال ۱۴۰۳ در گنبدکاووس خبر داد و بیان کرد: امسال چهار تعاونی شهرستان از محل اعتبارات تبصره ۱۸ برای دریافت ۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات به بانک معرفی شدند.

شهرستان مرزی گنبدکاووس بیش از ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که در سه نقطه شهری و ۱۶۲ پارچه آبادی دارای کُد شناسایی و در گستره پنج هزار و ۷۲ کیلومتر مربع سکونت دارند.

منبع: ایرنا

برچسب ها: تعاونی ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.