معصومی گفت: تحلیل‌ها می‌گوید اوضاع صهیونیست‌ها اگر همین گونه ادامه داشته باشد شرایط برای نتانیاهو بدتر می‌شود و باید صحبت از سرنگونی آنها بکنیم.

اکبر معصومی کارشناس مسائل خاورمیانه با حضور در شبکه خبر در ارتباط با آخرین شرایط اعتراضات در سرزمین‌های اشغالی گفت: صهیونیست‌ها اکنون با وضعیت بغرنجی رو به رو هستند و شرایط ایده الی ندارند و هر روز هم بد‌تر می‌شود. تحلیل‌ها می‌گوید اوضاع اگر همین گونه ادامه داشته باشد اوضاع برای نتانیاهو بدتر می‌شود و باید صحبت از سرنگونی آن‌ها بکنیم.

معصومی در ارتباط با استعفا در رژیم صهیونیستی گفت: این اتفاق به افسران ارشد پلیس این رژیم هم سوق پیدا کرده است. وضعیتی که جریان مخالف نتانیاهو دنبال می کند نشان می‌دهد علی رغم این که صهیونیست‌ها تلاش داشتند در این مدت به نتیجه و هدف های خود برسند، اما اقداماتشان باعث شده به نتایج معکوسی دست یابند و اکنون مشکلات به داخل سرزمین‌های اشغالی راه پیدا کرده و شرایط را برای نتانیاهو بدتر از گذشته کرده است.

وی ادامه داد: اسرایی که در اختیار محور مقاومت قرار دارد و آن شش نفری که در عملیات نتانیاهو کشته شدند روند را به سمت‌ی برده است که نتانیاهو را به آتش بس راضی کنند و اکنون جریان قدرتمندی در داخل این رژیم به دنبال آتش بس است.

وی افزود: همین جریان معتقد است که عملیات نظامی علیه حماس باعث شده بعد از ۱۱ ماه رژیم صهیونیستی به مشکل بخورد و توان اولیه خود را نداشته باشد. ارتش صهیونیست‌ها اکنون حتی به مشکل نیروی انسانی  رسیده  و این هم یکی دیگر از مشکلات صهیونیست‌ها است.

معصومی درباره موضوع مذاکرات آتش بس گفت: رسانه های صهیونیستی  در آخرین تحلیل خود عنوان کردند که بعد از جلسه نتانیاهو با کابینه اش مطرح شده که با این وضعیت امکان آتش بس وجود ندارد و موضوع مشخص آن است که اسرا  برای نتانیاهو مهم نیستند.

وی درباره تاکید نتانیاهو درباره محور فیلادلفیا گفت: این محور فیلادلفیا که مطرح می‌شود اولویت صهیونیست‌ها نیست و تنها هدف نتانیاهو و شرط اوست. نتانیاهو در حال تلاش است تا جریان جنگ را تا انتخابات آمریکا ادامه دهد و تصور می‌کند با پیروزی احتمالی  ترامپ می تواتند وضعیت منطقه را با قدرت آمریکایی‌ها به سرانجام مقصود خود برسانند اما هر روز که از جنگ می گذرد به ضرر اسرائیل است و این وضعیت می‌تواند همانگونه که روسای شاباک و موساد گفتند اسرائیل را به سرنگونی برساند. 

معصومی در انتها گفت: در یازده ماه گذشته نتانیاهو به سه گانه اهداف خود نرسید و حماس هم امروز توان خود را تجدید کرده است. نتانیاهو به اشتباه اکنون در حال تلاش است که جنگ را به کرانه باختری هم سوق دهد که این اشتباه جدی تری برای نتانیاهو است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار