سریال‌سازی در تلویزیون رونق گرفته و مجموعه‌های نمایشی در گونه‌های متنوع در حال تولیدند و یکی پس از دیگری روانه آنتن می‌شوند.

سریال‌سازی در تلویزیون رونق گرفته و مجموعه‌های نمایشی در گونه‌های متنوع در حال تولیدند و یکی پس از دیگری روانه آنتن می‌شوند. بینندگان قاب جادویی تلویزیون هم در روز‌های اخیر شاهد پخش دو مجموعه «طوبی» و «غریبه» از شبکه‌های سه و یک سیما هستند. پیش‌تر، رئیس رسانه ملی نیز در بازدیدی که از پشت‌صحنه سریال «طوبی» داشت، به خبرنگاران گفته بود: هم‌اکنون ۱۲ سریال جلو دوربین و درحال تولید است و جدول‌پخش مجموعه‌های نمایشی ما تا پایان سال کامل و بسته شده و همکارانم مشغول برنامه‌ریزی تولید مجموعه‌های نمایشی برای پخش در سال ۱۴۰۴ هستند.

این گزارش مروری است بر سریال‌های در دست ساخت رسانه ملی، با این خبر مهم که طبق اعلام مرکز سیمافیلم، تا پایان تابستان چند مجموعه نمایشی دیگر هم کلید زده می‌شود. به موازات تولید دو اثر فاخر «حضرت موسی (ع)» و «سلمان فارسی» در سیمافیلم، ۱۰ مجموعه نمایشی در حال تولید دیگر در ادامه معرفی می‌شوند.

 «رویان» و داستان پژوهشگاهی که نجات‌بخش است

سریال «رویان» که این روز‌ها درحال تصویربرداری است، از محصولات گروه تولیدات اجتماعی سیمافیلم است. این سریال به‌نویسندگی امیرعباس پیام، تهیه‌کنندگی مصطفی علمی‌فرد و به‌کارگردانی شکیل مظفری درحال تولید است.

داریوش فرهنگ، ویدا جوان، سام قریبیان، علی اوسیوند، حمیرا ریاضی، نیلوفر کوخانی، زهرا داوودنژاد، مهوش وقاری، مریم مؤمن، سیاوش چراغی‌پور و... ازجمله بازیگرانی‌اند که در این سریال ایفای نقش می‌کنند. سریال «رویان» با موضوع فعالیت‌های علمی و مراجعه‌کنندگان به پژوهشگاه رویان در زمینه درمان ناباروری و سلول‌های بنیادین مقابل دوربین رفته است.

 «عفیف» هشدار می‌دهد

آسیب‌های فضای مجازی موضوع سریال «عفیف» است که این روز‌ها در گروه تولیدات اجتماعی سیمافیلم، به‌تهیه‌کنندگی سید رامین موسوی ملکی و کارگردانی محمود معظمی تولید می‌شود.

نام علیرضا خمسه، ارسلان قاسمی، ساناز سعیدی، فرزاد حسنی، عاطفه حبیبی، امیرمحمد زند، نسیم ادبی، ثریا قاسمی، حمیدرضا پگاه، محمود پاک‌نیت و... در شمار بازیگران این سریال به چشم می‌خورد.

 «تانک‌خورها» هم می‌آیند

سیمافیلم برای علاقه‌مندان به سریال‌های طنز، «تانک‌خورها» را با بازی آرش مجیدی، سروش جمشیدی، بهراد خرازی، سیداحمد نجفی و علیرضا استادی می‌سازد.

این سریال دفاع‌مقدسی که در زمره آثار گروه تولیدات تاریخی سیمافیلم است، این روز‌ها در شهرک سینمایی دفاع‌مقدس، به‌تهیه‌کنندگی ایرج محمدی و کارگردانی پرویز شیخ طادی تصویربرداری می‌شود و شکل‌گیری گردان زرهی ۷۷ خراسان را روایت می‌کند.

 یک «ماه عسل» به‌یادماندنی

«ماه عسل» به‌کارگردانی منوچهر هادی هم در فهرست تولیدات طنز سیمافیلم است.  این سریال به‌تهیه‌کنندگی مرتضی رزاق کریمی درحال تصویربرداری است و گروه تولیدات طنز سیمافیلم متولی ساخت آن است. اکبر عبدی، یوسف تیموری، مریم مؤمن، الهام حمیدی و... بازیگران این سریال محسوب می‌شوند که موضوع ازدواج و مشکلات و خوشی‌های آن را به تصویر می‌کشد.

 رشادت مرزنشینان به روایت «قرارگاه سرّی نصرت»

«قرارگاه سرّی نصرت» محصول سیمافیلم است که در سازمان سینمایی سوره تولید می‌شود. تهیه‌کنندگی‌اش را مجتبی فرآورده به عهده دارد و مهدی جعفری آن را کارگردانی می‌کند.

این سریال با اقتباس از چند کتاب، نگاهی به زندگی و فعالیت‌های شهید علیهاشمی، به‌عنوان فرمانده قرارگاه فوق‌سرّی نصرت دارد و اتفاقات این قرارگاه را با محوریت رشادت‌های مرزنشینان ایران در طول تاریخ، با قلم مهدی سجاده‌چی برای پخش از تلویزیون به تصویر می‌کشد.

 «بوقچی» هم بوقچی‌های قدیم

تلویزیون به ذائقه فوتبال‌دوست‌ها هم توجه دارد. «بوقچی» با تهیه‌کنندگی محمدجواد موحد و کارگردانی حسن حبیب‌زاده محصول دیگری از سیمافیلم است که در سازمان سینمایی سوره تولید می‌شود. این سریال که موضوعی فوتبالی دارد، با بازی حسن پورشیرازی، آرش نوذری، بیژن امکانیان و... درحال ساخت است.

 «پردیسان» با محمدرضا آهنج

تصویربرداری این سریال به‌تازگی در گروه تولیدات اجتماعی سیمافیلم آغاز شده و به‌کارگردانی محمدرضا آهنج و تهیه‌کنندگی پرویز امیری و سیدسجاد قافله‌باشی مراحل تولید را پشت سر می‌گذارد. «برادر» از آخرین ساخته‌های آهنج در تلویزیون محسوب می‌شود.

 حرکت در «مسیر اصلی»

روز‌های پرکار گروه تولید سریال «مسیر اصلی» به پایان رسیده و این مجموعه در گروه تولیدات اجتماعی سیمافیلم در مرحله پس‌تولید قرار دارد.

«مسیر اصلی» به‌تهیه‌کنندگی علی‌اکبر تحویلیان و کارگردانی سیدمحمدرضا خردمندان تولید شده است و چهره‌هایی، چون امیرعلی دانایی، ساناز سعیدی، محمد نادری، زهرا داوودنژاد و... در آن بازی می‌کنند تا زندگی پروفسور بهاروند را به رشته تصویر بکشند.

 داستان‌هایی از «مهیار عیّار»

تصویربرداری سریال «مهیار عیّار» هم تمام شده و در گروه تولیدات تاریخی سیمافیلم درحال طی کردن مرحله پس‌تولید است. این سریال به تهیه‌کنندگی بهروز مفید و کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی و نویسندگی محمدرضا محمدی نیکو تولید شده است و کامران تفتی، متین ستوده، بهنام تشکر، سیامک صفری، صفا آقاجانی، رامین ناصرنصیر، آشا محرابی، رؤیا میرعلمی و آتش تقی‌پور از هنرمندانی‌اند که ماجرا‌های توابین در دوران صفویه را در قاب داستان نشانده‌اند.

 مبارزه با «هشت‌پا»‌ی افیون

تصویربرداری سریال «هشت‌پا» نیز تمام شده و در گروه تولیدات حادثه‌ای سیمافیلم روی میز همکاران این سریال مراحل پس‌تولید را سپری می‌کند. این سریال به‌تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی و کارگردانی احمد معظمی و نویسندگی علی طالب‌آبادی ساخته شده است. «هشت‌پا» با بازی سعید چنگیزیان، مینا وحید، افسانه چهره آزاد، احمد نجفی و... با موضوع مبارزه با مواد مخدر تولید شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.