تولیت آستان قدس رضوی گفت: امام حسین (ع) و امام رضا (ع) تنها امام محرم و صفر نیستند ، باید آموزه‌ها، فضیلت‌ها و اخلاق آنان را به طور دائم در خود نهادینه سازیم و همیشه با امام زندگی کنیم.

حجت الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی پنجشنبه در آیین تجلیل از موکب داران دهه پایانی ماه صفر گفت: باید اخلاق امام و ارزش‌هایی که برای آنها شهید شدند، خوبی‌ها و فضیلت‌‎هایی که داشتند را در زندگی خویش نهادینه سازیم و این ارتباط عملی را استمرار بخشیم.

تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود اساس دین را بر محبت نسبت به رسول الله (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) دانست و اظهار کرد: محبت نسبت به اهل بیت (ع) گوهری نفیس است که خداوند آن را مزد پیامبری و هدایتگری رسول الله (ص) قرار داده است؛ اگر چیزی گرانبهاتر از محبت به ائمه طهار (ع) وجود داشت، خداوند آن را مزد رسول اکرم (ص) قرار می‌داد.

حجت الاسلام مروی خدمات موکبداران به زائران را تجلی ابراز محبت به اهل بیت (ع) دانست و بیان کرد: خدمت رسانی موکبداران به زائران جلوه‌ای از جوشش محبت نسبت به اهل بیت (ع) در قلوب محبان ائمه اطهار (ع) است؛ این خدمات همچنین موجب افزایش محبت اهل بیت (ع) در دل‌های مردم می‎شود.

وی افزود: اربعین جلوه‌ای زیبا از لطف، محبت و احسان مردم نسبت به یکدیگر در پناه ولایت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است و دهه پایانی ماه صفر صحنه‌ای زیبا و بی‌نظیر از محبت و نیکی مردم به یکدیگر در پناه ولایت امام رضا (ع) است.

حجت الاسلام مروی گفت: موکب‌داران با خدمت‌رسانی به مهمانان امام رضا (ع) دل این امام رئوف را شاد می‌کنند و خشنودی ایشان را بدست می‌آورند؛ خشنودی و رضایت امام رضا (ع) در حقیقت خشنودی و رضایت خداوند است.

بر اساس اعلام روز گذشته فرزانه صادق، وزیر راه و شهرسازی پنج میلیون زائر در ایام دهه پایانی صفر به مشهد وارد شده‌اند که ۸۰ درصد این سفر‌ها با خودروی شخصی، ۱۰ درصد با ناوگان اتوبوسرانی، سه درصد به صورت هوایی و هفت درصد به صورت ریلی انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.