وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه دولت اراده واقعی برای آبادانی سیستان و بلوچستان دارد، گفت: سفر نخست را از این استان آغاز کردم تا مشکلات پیش رو را بررسی و پیگیری کنم. وی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان در مسیر توسعه و پیشرفت است، افزود: فولاد و پتروشیمی از صنایع پایدار و شاخص پیشرفت کشور هستند اما طرح پیوست و تامین مالی آن باید دقیق وجود داشته باشد. وزیر صمت گفت: برای بهره برداری و رفع مشکلات مالی این طرح ها باید از بانک ها با رعایت اسناد بالا دستی استفاده شود. وزیر صمت: دولت اراده واقعی برای آبادانی سیستان و بلوچستان دارد وی از استان سیستان وبلوچستان به عنوان رنگین کمان‌ معادن یاد کرد و گفت: یکی از مزیت ها مهم این منطقه وجود معادن بوده که نیاز است تعاونی های مختلف در مدیریت، اکتشاف، خرید و در این استان نقش داشته باشند. اتابک اظهارکرد: معادن در سهم اشتغال منطقه جایگاه خوبی دارند اما ارزش افزوده آنها باید با ایجاد کارخانه فرآوری در استان ایجاد شود. وی با اشاره به ساخت آب شیرکن در منطقه افزود: باید توجه ویژه به آبرسانی مردم این منطقه داشته باشیم و در مرحله بعد برای صنایع وسایر استان های همجوار برنامه ریزی کنیم. وزیر صمت با اشاره به اینکه عزم بلند دولت چهاردم برای آبادانی چابهار دوچندان شده است، گفت: ضمن قدردانی از اشتغالزایی فعالان اقتصادی باید تمام مسایل را با هم و در کنار هم حل کنیم. وی با بیان اینکه تولید مزیت های زیادی دارد، افزود: نیاز است حامی تولید باشیم و نگاه مابه تولید راهبردی و کمیته های راهبردی متمرکز باشد. اتابک با تاکید بر لزوم توجه ویژه به بخش خصوصی اظهارکرد: فعالان اقتصادی روزومه تجاری خود را به اداره کل صمت برای رونق تجارت با بازارهای کشورها تحویل دهند تا بررسی اولیه انجام واین حوزه فعال تر از قبل باشد. وی افزود: استان سیستان وبلوچستان در صنعت، معدن وتجارت در میانگین کشوری جایگاه قابل قبولی دارد اما در حوزه معدن باید زنجیره کامل آن مدیریت واجرایی شود. وزیر صمت گفت: سیستان وبلوچستان از شمال تاجنوب به کارگاه تولیدی تبدیل شده اما نیازمند بازنگری وتسریع خیلی از موارد است که همکاران ما در وزارت صمت در برهه های مختلف برای بازدید ومیزان پیشرفت اعزام خواهند شد. وی افزود: استفاده از قومیت ها در پست های کاربردی وزارت در برنامه کاری است. نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند و زرآباد در مجلس شورای اسلامی نیز بر پیگیری مطالبات و مشکلات فعالان اقتصادی تاکید کرد و گفت: مجتمع فولاد مکران یکی از طرح های بزرگ اقتصادی است که در زمینی به مساحت ۳۰۰ هکتار در منطقه آزاد چابهار در حال ساخت است که توسعه اقتصادی و رونق اشتغال را با بهره‌برداری از آن شاهد خواهیم بود. محمدانور بجارزهی افزود: ظرفیت سالانه مجتمع فولاد مکران پنج میلیون تن گندله آهن، سه میلیون و ۲۰۰ تن آهن اسفنجی به شکل بریکت به روش گرم، ۱.۵ میلیون تن ورق نورد گرم فولاد ساده کربنی و کم آلیاژی با ضخامت ۱.۵ میلیون تن اسلب فولاد ساده کربنی و کم آلیاژی و ۱.۵ میلیون تن بلیت فولاد ساده کربنی و کم آلیاژی است. وی ادامه داد: با بهره‌برداری از این طرح بزرگ ظرفیت اشتغال ۱۳ هزار نفر به‌صورت مستقیم مهیا می‌شود که اولویت با جوانان بومی منطقه است.

سید محمد اتابک در نشستی با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی چابهار اظهار کرد: حمایت از تولید و رونق اشتغال از برنامه های دولت است و در این زمینه از فعالان اقتصادی حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان در مسیر توسعه و پیشرفت است، افزود: فولاد و پتروشیمی از صنایع پایدار و شاخص پیشرفت کشور هستند اما طرح پیوست و تامین مالی آن باید دقیق وجود داشته باشد.

وزیر صمت گفت: برای بهره برداری و رفع مشکلات مالی این طرح ها باید از بانک ها با رعایت اسناد بالا دستی استفاده شود.

 

برچسب ها: وزیر صمت ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.