یک گروه تحقیقاتی سوئیسی موسوم به ACAPS مطالعه‌ای در مورد چگونگی تأثیر جنگ اسرائیل بر سلامت روان فلسطینیان در غزه منتشر کرده است.

گروه تحقیقاتی ACAPS عوامل زیادی را در سایه جنگ و حملات اسرائیل بررسی کرده است که هر کدام به گونه زندگی مردم غزه را به بدترین شکل مختل کرده است و علاوه بر ایجاد بحران، شرایط سخت زندگی را برای آن‌ها رقم زده است.

این مطالعه که بر اساس مصاحبه با پاسخ دهندگان تهیه شده است نشان می‌دهد افزایش قابل توجهی در نیاز‌های سلامت روان در سراسر غزه، از جمله افسردگی گسترده، اضطراب و تروما وجود داشته است. تبعات جنگ در وهله اول روی روان مردم غزه تاثیر مخرب داشته است. 

تقریباً تمام ۱.۲ میلیون کودک غزه به کمک روانی نیاز دارند. مشکلات عبارتند از افسردگی در کودکان پنج ساله، اضطراب، افکار خودکشی و رفتار‌های واپسگرایانه مانند شب ادراری.

در حالی که امنیت حداقل نیاز اساسی برای حمایت مؤثر از سلامت روان است، هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد.

طبق این تحقیق هم بزرگسالان و هم کودکان به جای زندگی در آوارگی، خشونت و محرومیت، بیشتر آرزوی مردن را دارند. این بخشی از مصائب مردم غزه در کنار گرسنگی، بحران بهداشت و آب پاکیزه و نبود امنیت جانی است.

پیشتر، آنروا با انتشار پیامی در حساب کاربری ایکس نوشت:خانواده‌ها در سراسر نوار غزه همچنان مجبور به فرار هستند و مجبور به ترک خانه و اموال خود می‌شوند. تنها کاری که اکنون می‌توانند انجام دهند این است که سعی کنند زنده بمانند. مردم غزه کاملا همه چیز را از دست داده اند. این خلع کامل انسانیت است. یک تراژدی بی پایان!

مترجم: اعظم پورکند

برچسب ها: مردم غزه ، سلامت روان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار