مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان با بیان اینکه تا مهر امسال ۳۵ کلاس درس در استان هوشمندسازی می‌شود، گفت: براساس آمار‌ها ۳۰۰ کلاس درس در گلستان به هوشمندسازی نیاز دارد.

وحید فراهی گفت: برای هوشمندسازی مدارس گلستان در سال جاری ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که خرید تخته‌های هوشمند، ویدئو پروژکتور، لپ تاپ و امثال آن را شامل می‌شود.

به گفته وی با تخصیص به موقع اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریالی هوشمندسازی مدارس، تا پایان امسال ۱۰۰ کلاس درس هوشمندسازی می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان با بیان اینکه امروز همه مدارس دارای زیرساخت برق و گاز در گلستان استانداردسازی شدند، متذکر شد: در حال حاضر هیچ مدرسه‌ای با سیستم غیراستاندارد گرمایشی در استان وجود ندارد.

فراهی از فعالیت حدود ۵۵ گروه جهادی در مدارس استان گلستان خبر داد و گفت: جهادگران از مدت‌ها قبل با حضور در مدارس برای مرمت و زیباسازی آن گام برمی‌دارند که اقدامی قابل تحسین است.

وی تاکید کرد: نزدیک به ۵۶۰ نفر خیر مدرسه‌ساز حقیقی و حقوقی در استان گلستان فعالیت دارند که از این تعداد ۶۰ درصد از خیرین بومی و ۴۰ درصد از خیرین غیربومی هستند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان ادامه داد: خیرین مدرسه‌ساز از زمان تشکیل استان گلستان تاکنون چهار و ۶۰۰ میلیارد ریال به امر مدرسه‌سازی استان کمک کردند که ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال آن مربوط به سه سال اخیر است.

فراهی به احیای اردوگاه دانش‌آموزی جزیره آشوراده اشاره کرد و توضیح داد: عملیات اجرایی ساخت اردوگاه دانش‌آموزی چهار هکتاری در جزیره آشوراده پس از سال‌ها بلاتکلیفی از سال گذشته فعال شده و تاکنون با تزریق ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار، بازسازی و مرمت ابنیه این اردوگاه با سرعت و جهش خوبی در حال انجام است.

منبع: ایرنا

برچسب ها: هوشمندسازی ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.