اسحاقی گفت: در موضوع سوخت در خراسان جنوبی دچار تنگ نظری هستیم و به این موضوع توجه نمی‌شود که استان، فقط مسیر عبور خودرو‌های شوتی است و مبدأ قاچاق نیست.

اسحاقی نماینده مردم شهرستان‌های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در برنامه میز خبر صدا و سیمای خراسان جنوبی گفت: در موضوع سوخت و محدویت‌های عرضه در استان، درگیر تنگ نظری مسئولان امر هستیم.

او با اشاره به اینکه قاچاق سوخت در کشور مطرح است افزود: عنوان شده که محدودیت‌ها بر اساس قانون است، اما با مشاهده لوایح و قوانین، چنین چیزی مشاهده نمی‌شود.

اسحاقی با بیان اینکه مقایسه‌ها تنها با یک استان همجوار صورت می‌گیرد و همین مقایسه یکی از عوامل اعمال محدودیت است و این صحیح نیست، اظهار کرد: پر کردن مشک‌های سوخت قاچاق در خراسان جنوبی صورت نمی‌گیرد و تنها عبور این خودرو‌ها از استان ما انجام می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در جلسه‌ای مطرح کردند که سوختگیری خودرو‌های شوتی در خراسان جنوبی صورت می‌گیرد و برای همین موضوع باید محدودیت اعمال شود، بیان کرد: در همان جلسه عنوان کردم که چرا به مبدأ این خودرو‌ها توجه نمی‌شود و محدودیت برای آن‌ها اعمال نمی‌شود؟

او گفت:، چون کشف سوخت‌های قاچاق در استان ما صورت می‌گیرد، تصور می‌شود که مبدأ قاچاق نیز از خراسان جنوبی است در حالی که تنها عبور خودرو‌ها از خراسان جنوبی صورت می‌گیرد و کشف در این استان صورت می‌گیرد.

اسحاقی تصریح کرد: نسبت به تثبیت حق مردم کوتاه نخواهیم آمد و تا برداشته شدن محدودیت‌ها پیگیری‌ها را ادامه خواهیم داد.

نماینده مردم شهرستان‌های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پیامک شهروندی که در برنامه قرائت شد مبنی بر اینکه در جایگاه‌های سوخت بیرجند خودرو‌های سوخت کش سوختگیری می‌کنند و با همین سوخت، مشک‌ها را پر می‌کنند و آن‌ها را قاچاق می‌کنند، تصریح کرد: باید برای نیرو‌هایی که مسئول رصد قاچاق سوخت هستند تأسف خورد که مردم شاهد این تخلفات هستند، اما نیرو‌های مسئول نمی‌بینند و اقدامی صورت نمی‌گیرد تا مقابله صورت گیرد.

او گفت: طبق گزارشات نیرو‌های امنیتی استان، شوتی‌ها در مبادی ورودی استان توقیف می‌شوند و نباید در بیرجند شاهد چنین صحنه‌هایی باشیم که در شأن مردم نیست.

برای راه اندازی اسپکت سی تی پیگیر هستیم/ تأکید استاندار بر حل سریع موضوع

اسحاقی نماینده مردم شهرستان‌های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: در چند ماه آینده اتفاقات بزرگی در حوزه بهداشت و درمان استان رخ خواهد داد که مردم از برکات آن بهره‌مند خواهند شد.

او با بیان اینکه بخش خصوصی برای اولین بار می‌خواهد ظرفیت ام آر آی را بیشتر کند و بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری دارد، افزود: این دستگاه خریداری شده، اما ارز آن تخصیص نیافته که طبق روال باید قبل از خرید، ارز آن تخصیص می‌خورد.


بیشتر بخوانید


اسحاقی با اشاره به اینکه این دستگاه بدون محدودیت وزنی است و در مرکز استان نصب خواهد شد، بیان کرد: هفته آینده برای حل مشکلات این موضوع ورود خواهیم کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی از راه اندازی مرکزی تخصصی برای نیرو‌های مسلح و مردم با همکاری سپاه انصارالرضا (ع) خبر داد تا در امور تشخیصی فعال باشد.

او در خصوص دستگاه اسپکت سی تی بیمارستان رازی بیرجند عنوان کرد: شاید یکی از دلایل راه اندازی نشدن این دستگاه، نبود اراده جمعی و کار تیمی نکردن باشد.

اسحاقی با بیان اینکه تأکید استاندار نیز بر این است که نباید روند راه اندازی این دستگاه معطل بماند، گفت: با سازمان انرژی اتمی نیز صحبت شده تا کارشناس آن‌ها جهت بازدید به استان بیاید و کار انجام شود.

قول وزیر جهاد کشاورزی برای قیمت گذاری یاقوت سرخ

اسحاقی نماینده مردم شهرستان‌های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر جهاد کشاورزی قول داده است تا قیمت گذاری زرشک صورت گیرد و جشنواره زرشک نیز امسال برگزار خواهد شد.

او افزود: تنها خراسان جنوبی زرشک را در ایران تولید می‌کند و اقتصاد بیش از ۵۰ هزار خانواده استان وابسته به این محصول است و جشنواره زرشک به صورت بین المللی برگزار خواهد شد.

اسحاقی تصریح کرد: خرید حمایتی زرشک نیز در دستور کار خواهد بود تا بتوانیم از کشاورزان حمایت کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.