پیشکسوت فوتبال گفت: به هر حال تمام آسیا از ایران می‌ترسند و امیدوارم ملی پوشان بتوانند سربلند از بازی با قرقیزستان بیرون بیایند.

شاهرخ بیانی پیشکسوت فوتبال  در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره ارزیابی اش از بازی تیم ملی فوتبال ایران برابر تیم قرقیزستان در مسابقات انتخابی جام جهانی اظهار کرد: همان بازیکنان را برای تیم ملی انتخاب کردند و انشاالله بتوانند بازی‌های خوبی انجام بدهند. به هر حال این بازی میزبان هستیم و امیدوارم بازیکنان بتوانند بازی خوبی انجام بدهند که رقیبان ما متوجه شوند که تیم ملی ایران همیشه قوی هست. به هر حال تمام آسیا از ایران می‌ترسند و امیدوارم ملی پوشان بتوانند سربلند از این بازی بیرون بیایند.

بیاتی درباره اینکه به نظرش تیم ملی فوتبال در گروه سختی قرار دارد، گفت: نه، تیمی که می‌خواهد به جام جهانی برود گروه سخت و آسان ندارد. تیم ملی ما چندین سال است که به جام جهانی رفته است. البته آسیایی‌ها پیشرفت کرده اند، اما ما هم پیشرفت کردیم. در هر صورت ملی پوشان چند ین سال است در کنار هم بازی کردند، اما حریفان  آسانی نداریم. به نظرم تیم‌هایی که ضعیف‌تر هستند بازی کردن با آنها سخت‌تر است، چون این جور تیم‌ها می‌آیند و کار دفاعی می‌کنند و سخت می‌شود. ما همیشه مقابل تیم‌هایی مثل کره جنوبی و وژاپن خوب بازی کردیم، اما نباید تیم قرقیزستان را دستکم بگیرند و بتوانند بازی خوبی انجام بدهند و با تفاضل گل خوب بازی را پیروز شوند.

پیشکسوت فوتبال درباره اینکه بازی تیم ملی ایران برابر تیم ملی قرقیزستان در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان برگزار می‌شود، گفت: نداشتن زمین یکی از مشکلات فوتبال ما است و این اتفاقات  به فوتبالمان لطمه می‌زند. ما نباید با این همه امکانات،   مشکل زمین داشته باشیم. نگاه کنید تیم‌هایی مثل قطر و امارات و عربستان به زمین‌های خود می‌رسند به جز ایران. هنوز VAR  ما کامل نیست و ساختارمان ضعیف است. ما باید این مسائل را در فوتبالمان درست کنیم. تیم ملی ما جزو اول و دوم آسیا است، اما زمین‌های خوبی نداریم و باید درستشان کنیم. زشت است برای کشوری مثل ایران که در گذشته هیچ کشور آسیایی زمین نداشت، ما استادیوم ۱۰۰ هزار نفری داشتیم. اکنون باید در هر شهر یک استادیوم خوب بزنند و کاری هم ندارد. البته باید آقایانی که مسئول هستند یک مقدار همت کنند و این نداشتن زمین هم به فوتبال باشگاهی و هم به  تیم ملی  مان ضربه زده است. برای آبروی کشورمان باید بهترین زمین‌ها و استادیوم‌ها را داشته باشیم. می‌توانستند در ورزشگاه امام رضا مشهد هم بازی برگزار کنند. اینکه استادیوم خوب و مدرنی در مشهد وجود دارند، اما مسئولان استان قبول نکردند که تیم ملی در آنجا بازی کند این جای حرف دارد. زمین مشهد ملک شخصی نیست و برای کل مملکت است و باید آبروی کشورمان حفظ شود. آقایان باید تعامل کنند که بازی‌های بعدی را در آن استادیوم خوب برگزار کنند.

او درباره اینکه انتقاداتی به لیست تیم ملی فوتبال می‌شود و قدوس و جهانبخش بدون تیم به تیم ملی دعوت شدند، گفت: دعوت بازیکنان  تیم ملی سلیقه‌ای است. هیچ کس نمی تواند ایرادی از سرمربی تیم ملی بگیرد، چون براساس تاکنیکش و برنامه اش بازیکنانی را به تیم ملی دعوت می‌کند. حالا بازیکن بازی نکرده، سر مربی تیم ملی به آن بازیکن اعتقاد داشته که دعوتش کرده است. قلعه نویی هر بازیکنی که انتخاب می‌کرد یک ایرادی گرفته می‌شد. ان شا الله همین نفراتی که انتخاب کردند بتوانند بازی خوبی انجام بدهند و سرفرازی اش برای مردم ایران خواهد بود.

بیانی درباره اینکه جوانگرایی در تیم ملی ایران صورت گرفته است، گفت: هنوز به آن صورت جوانگرایی در تیم ملی انجام نشده است، امیدوارم که تا زمان جام جهانی جوانهایمان بیشتر بازی کنند.

بیانی درباره پیش بینی اش از نتیجه بازی ایران و قرقیزستان بیان کرد: ما با اختلاف ۲ گل برابر تیم قرقیزستان برنده می‌شویم.

خبرنگار: مریم طایفه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار