استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تمام تلاش‌ها بر این است تا این استان با توجه به ظرفیت‌ها و توانی که دارد به منطقه‌ای صنعتی و تجاری تبدیل شود.

محمد کرمی در نشست فعالان اقتصادی با وزیر صنعت، معدن و تجارت در سالن ولایت استانداری سیستان و بلوچستان گفت: این استان با ویژگی‌های خاصی که دارد در حوزه صنعت، معدن و تجارت واقعاً بی‌نظیر است.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان با وسعت ۱۸۲ هزار کیلومتر مربع و هزار و ۶۳۰ کیلومتر مرز تجاری مهم، ظرفیت ویژه‌ای دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با بهره مندی از ظرفیت مرز‌ها می‌توان از مجموعه از اقدامات تجاری موجود بین کشور پاکستان، افغانستان، عمان، کشور‌های آفریقایی و عربی بهره برد و ارتباط خوبی در این زمینه برقرار است.

کرمی افزود: حوزه‌های مختلفی را در عرصه اقتصادی سیستان و بلوچستان فعال کردیم که شامل اقتصاد دریا برای بهره مندی از ظرفیت سواحل مکران، اقتصاد کشاورزی، اقتصاد معادن، اقتصاد گردشگری، اقتصاد شهری و تجاری و اقتصاد تجارت می‌شود و در همه این زمینه‌ها تمامی مجموعه‌ها پای کار آورده شده است.

وی با بیان این که پایه صادرات در مناطق آزاد بر اساس تولیدات بومی است ادامه داد: در حوزه تجارت باید کار برای مرزنشینان تسهیل شود تا آنان از مرز ارتزاق کنند و این موضوعی مهم است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: شرکت‌های دانش بنیان و کارخانه‌های فرآوری باید در حوزه صنایع، کارخانه‌های سیمان، پتروشیمی‌ها و سایر موارد فعال شوند و ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها در این عرصه به کارگیری شود.

برچسب ها: استانداری ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.