دبیر نخستین جشنواره منطقه‌ای فیلم، فیلمنامه و عکس مهاباد گفت: آثار هنرمندان ۱۱ استان زاگرس‌نشین کشور در بخش‌های فیلم، فیلمنامه و عکس این جشنواره عرضه می‌شود.

ابراهیم سعیدی دبیر نخستین جشنواره منطقه‌ای فیلم، فیلمنامه و عکس مهاباد شامگاه چهارشنبه در نشست مطبوعاتی عوامل برگزاری نخستین جشنواره منطقه‌ای فیلم، فیلمنامه و عکس مهاباد، گفت: جشنواره «آسمان» با محوریت زیست بوم زاگرس پذیرای آثار هنرمندان استان‌های پهنه زاگرس است این جشنواره به شکل منطقه‌ای و با حضور آثار هنرمندان ۱۱ استان واقع در جوار فلات زاگرس در حدوده جغرافیایی غرب و شمال غرب ایران، از جمله استان‌های چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، همدان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل و زنجان در شهر مهاباد برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: این جشنواره با رویکرد هنری و گردشگری و با هدف معرفی ظرفیت‌های بومی و محلی، در سه بخش "فیلم، فیلمنامه و عکس" طی روز‌های ۱۸ تا ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ همزمان با روز ملی سینما در عرصه میدان مه‌نگوران و مجموعه حوضخانه رستم بیگ شهر مهاباد به صورت روباز برگزار خواهد شد.

دبیر نخستین جشنواره منطقه‌ای فیلم، فیلمنامه و عکس مهاباد ادامه داد: در بخش فیلمنامه در مجموع ۲۸۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که هیات داوران ۴۶ اثر را برای حضور در بخش مسابقه انتخاب کرده اند و در بخش فیلم نیز ۳۰۰ اثر از ۱۱ استان کشور ارسال شده که هیات داوران ۶۰ فیلم کوتاه در چهار حوزه داستانی، مستند، انیمیشن و تجربی را برگزیده اند.

سعیدی افزود: در بخش عکس نیز ۸۰۰ اثر از ۱۶۶ عکاس به دبیرخانه ارسال شد که هیات داوران ۶۷ اثر از ۴۲ عکاس را برای بخش مسابقه جشنواره انتخاب کردند.

وی با اشاره به این که بخش عکس فقط به صورت تک عکس برگزار می‌شود ادامه داد: عکس دارای ۲ بخش اصلی شامل بخش آزاد با رویکرد مردم‌شناسانه و بخش "نوعی نگاه" با تاکید بر وجوه خلاقانه زیبایی‌شناسی بصری و ویژگی‌های تکنیکی عکاسی است که از میان آثار رسیده در هر بخش ۳۰ اثر وارد بخش مسابقه عکس جشنواره می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.