نماینده آستانه اشرفیه در مجلس گفت: واردکنندگان برنج به دنبال دریافت مجوز از دولت برای ترخیص محموله‌ها در فصل برداشت بودند که با آن مخالفت شد.

ابراهیم نجفی اسپیلی، نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی در خصوص واردات برنج در فصل برداشت گفت: وزیر جهاد کشاورزی معتقد است شورای قیمت گذاری محصولات اساسی سریعا تشکیل و نرخ خرید تضمینی محصولات را مشخص کند، این اعتقاد وزیر بار روانی مثبتی را برای تولیدکنندگان به همراه دارد.

او افزود: با تعیین نرخ محصولات در شورای قیمت گذاری خریداران و دلالان برنج نیز متوجه می‌شوند که نمی‌توانند پایین‌تر از نرخ مشخص شده محصول را از کشاورزان خریداری کنند.

نماینده آستانه اشرفیه در مجلس دوازدهم با بیان اینکه واردکنندگان برنج به دنبال دریافت مجوز از دولت برای ترخیص محموله‌های خود بودند که با آن مخالفت شد، تصریح کرد: وزیر جهاد کشاورزی و رئیس جمهور در جلسه اخیر هیئت دولت به دلیل اینکه در فصل برداشت هستیم بر اساس قانون، واردات برنج را ممنوع اعلام کردند.

واردکنندگان به دنبال ترخیص محموله‌های برنج در فصل برداشت

نجفی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته واردات بیش از حد برنج باعث شده بود تا بازار اشباع شود و به دنبال این هستیم که چنین اتفاقی رخ ندهد، گفت: باید نرخ خرید تضمینی برنج مشخص شود و بر اساس قانون بودجه یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به عنوان یارانه سود در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار می‌گیرد و از سوی دیگر نیز مقرر شد ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای نوسازی تجهیزات به کارخانه‌های شالیکوبی اختصاص داده شود.

واردکنندگان به دنبال ترخیص محموله‌های برنج در فصل برداشت

منبع: خانه ملت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.